جیلی یک تولیدکننده تلفن همراه را خرید
منتشر شده در ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۱۳
جیلی

لی شوفو به عنوان مالک و بنیانگذار برند بزرگ جیلی، با تأسیس یک شرکت نیابتی، شرکت میزو را به عنوان یکی از تولیدکنندگان تلفن همراه خریداری کرد.

به گزارش خودروم، لی شوفو، به عنوان بنیانگذار بزرگ ترین خودروساز خوصوصی چین، جیلی، 79.01 درصد از سهام یک تولید کننده تلفن های همراه هوشمند چینی به نام میزو (Meizu) را خریداری کرد؛ چون برخلاف توصیف او در دو دهه پیش که خودروهای را مبل هایی سوار بر چرخ می دانست، اکنون خودروها در حال تبدیل شدن به دستگاه هایی هوشمند برای تردد در جاده ها هستند.

براساس سندی که توسط اداره دولتی تنظیم بازار چین منتشر شد؛ شرکت فناوری Hubei Xingji Shidai که توسط مالک جیلی در ماه سپتامبر تأسیس شده بود؛ سهام دو نفر از بزرگترین سهامداران Meizu را خریداری کرده است. ارزش و جزئیات این معامله فاش نشده است؛ اما به گفته منابع آگاه، مالک کمپانی جیلی بیش از 57.8 درصد از سهام شرکت جدید خود را در اختیار دارد و ارزش کل دارایی های او در این شرکت به بیش از 106 میلیون دلار می رسد.

شرکت Meizu در سال 2003 تأسیس شد و یکی از شناخته شده ترین برندهای تولید کننده گوشی های هوشمند در چین است؛ اما در سال های اخیر جایگاه خود را در برابر رقبای چینی دیگری مانند شیائومی، اوپو و ویوو از دست داده بود. لی درباره ورود خود به بخش تولید تلفن های هوشمند گفته است که ارتباط نزدیکی میان فناوری های کابین هوشمند و فناوری های نرم افزاری تلفن های هوشمند وجود دارد.

به گفته او استفاده از فناوری های تلفن همراه، امکان استفاده از نوآوری در خودروها و گسترش آنها را سریع تر خواهد کرد. اکنون بلوتوث،اینترنت 5G و سایر سیستم عامل های داخلی خودروها به رانندگان امکان انجام هر کاری برروی داشبورد را می دهند و انها می توانند پشت فرمان ویدیو تماشا کرده و تماس تلفنی برقرار کنند و یا از موسیقی لذت ببرند.

به غیر از جیلی، خودروساز الکتریکی نیو هم قصد ورود به بخش گوشی های هوشمند را دارد.

دسته بندی ها: تازه ها عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.