جیلی با همکاری لیوان 6 باتری قابل تعویض می سازد
منتشر شده در ۰۱ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۷

شرکت لیوان با سرمایه‌گذاری مشترک جیلی و لیفان تکنولوژی تأسیس شده و اکنون می‌خواهد پلتفرم اختصاصی خود برای تعویض باتری با نام GBRC کریستال را به تولید انبوه برساند.

به گزارش خودروم (khodrom.ir)، پلتفرم کمپانی لیوان(Livan Automotive) شامل یک خودروی کامل، یک منبع تغذیۀ قابل تعویض و یک شبکۀ دادۀ ابری است.

یانگ کوانکای، قائم مقام مدیرعامل لیوان، پلتفرم کامل خودروی خود را دارای مقیاس‌پذیری بالایی می‌داند و به گفتۀ او با توسعۀ آن می‌توان خودروهایی با فاصلۀ محوری 2700 میلی‌متر تا 3100 میلی‌متر را تولید کرد و این یعنی انواع خودروهای سدان، SUV و MPV با پلتفرم لیوان سازگار هستند.

لیوان برای تکمیل پلتفرم اختصاصی خود از سه پیشرانه استفاده می‌کند که توان آنها به ترتیب 100، 120 و 155 کیلووات بوده و می‌توانند در خودروهای RWD، FWD و AWD نصب شوند.

پلتفرم کریستال GBRC دارای باتری‌های یکپارچه بوده و از آنها با عنوان باتری کپسولی یاد می‌شود. این باتری‌ها را می‌توان در بسته‌های 50 تا 100 کیلووات ساعتی و بسته به سفارش کاربران مورد استفاده قرار داد. این پلتفرم دارای یک منبع تغذیه مناسب برای تعویض باتری بوده و با هدایت خودرو به ایستگاه‌های تعویض باتری لیوان که به نسل دوم خود رسیده‌اند؛ می‌توان باتری‌ها را در مدت زمان 60 ثانیه تعویض کرد.

لیوان در مراسم تشریح برنامه‌های خود از اولین مدل تولیدی خود که با بهره‌گیری از بر پلتفرم مزبور ساخته شده است؛ رونمایی کرده و آن را RL 7 می‌نامد. این خودرو ضریب درگ 0.24 را دارا بوده و در 4.9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. محصول یادشده در نیمۀ اول سال 2023 وارد بازار خواهد شد. همچنین لیوان دو خودرو با قابلیت تعویض باتری از سال 2022 تا 2024 معرفی خواهد کرد.

جیلی و لیفان تکنولوژی مراحل ثبت برند لیوان را تکمیل کرده و مجوز فعالیت آن توسط ادارۀ نظارت و مدیریت بازار منطقۀ جدید لیانگ جیانگ واقع در چونگ کینگ چین صادر شده است. لیوان فناوری تعویض باتری خود را توسعه می‌دهد و به ایجاد یک اکوسیستم هوشمند تعویض باتری، ارائۀ محصول و خدمات مرتبط به باتری در بازار چین فکر می‌کند.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.