جیلی اولین خودروی هیبریدی متانول الکتریکی جهان را عرضه کرد
کربن کمتر ، هزینه کمتر ! منتشر شده در ۰۹ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۵

جیلی رسماً نسخه پلاگین هیبریدی متانول و الکتریک نسل چهارم امگرند را با قیمت 129800 یوان عرضه کرد.

به گزارش خودروم (khodrom.ir)، جیلی رسماً نسخه پلاگین هیبریدی الکل و الکتریک نسل چهارم امگرند را با قیمت 129800 یوان عرضه کرد. این محصول اولین خودروی پلاگین هیبریدی متانول و الکتریک بوده و به فناوری هیبریدی الکل – الکتریک مجهز شده است. مصرف الکل در این خودرو در برابر پیمایش 100 کیلومتر مسافت 9.2 لیتر بوده و هزینه سفر به ازای هر کیلومتر در کشور چین را 0.3 یوان کاهش می‌دهد.

نسخه هیبریدی  متانول – الکتریک نسل چهارم جیلی امگرند، از نظر چهره و ظاهر کلی، شبیه به امگرندهای معمولی و نسل جدید است؛ اما جزئیات و تزئینات سبز رنگی به آن افزوده شده و به این ترتیب هویت هیبریدی متانول – الکتریک خود را برجسته‌تر می‌کند. ابعاد بدنه مشابه با نمونه احتراقی امگرند بوده و طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب 4638، 1820 و 1460 میلی‌متر است. فاصله بین دو محور 2650 میلی‌متر بوده و ضریب درگ 0.27 اعلام شده است.

نسخه هیبریدی متانول – الکتریک نسل چهارم جیلی امگرند به نسل جدید پیشرانه هیبریدی 1.8 لیتری الکلی الکتریکی با نسبت تراکم بالا 12.5 مجهز شده و اصطحلاک بسیار کمی دارد. جیلی در این محصول از جعبه دنده الکتریکی هیبریدی DHT با نرخ صرفه‌جویی 40 درصدی در انرژی و بازدهی انتقال قدرت به میزان 97.5 درصد استفاده می‌کند و از جدیدترین باتری‌های لیتومی سه تایی با ظرفیت 1.83 کیلووات ساعت بهره می‌برد.

همان گونه که گفته شد؛ مصرف متانول در این خودرو به ازای پیمایش 100 کیلومتر معادل با 9.2 لیتر است و این میزان برابر با مصرف 3.4 لیتر بنزین در ازای پیمایش 100 کیلومتر در خودروهای احتراقی است. ارقام مزبور برای خریداران چینی بسیار با اهمیت بوده و آنها هزینه کمتری بابت سوخت پرداخت خواهند کرد. علاوه بر این، نسل چهارم امگرند هیبرید متانول – الکتریکی، می‌تواند انتشار گازهای گلخانه‌ای را تا 42 درصد کاهش داده و به این ترتیب پس از پیمایش 150 هزار کیلومتر، از انتشار 10.8 تن کربن جلوگیری کند و باید توجه کرد که این رقم معادل با 1360 متر مربع زمین جنگلی است.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.