تولید انبوه تارا اتوماتیک از آبان ماه
منتشر شده در ۲۶ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۱۲
تارا

طبق اعلام معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو، تولید انبوه نسخه جدید تارا اتوماتیک در تیپ V۴ با تجهیزات ایمنی و رفاهی بیشتر و همچنین تغییراتی در طراحی ظاهری از آبان‌ماه امسال آغاز و پس از آن روانه بازار می‌شود.

به گزارش خودروم و به نقل از ایسنا، اواسط تیرماه، قائم مقام توسعه و تولید ایران‌خودرو ضمن اشاره به اینکه طرح تحول کیفیت در ایران‌خودرو که با محصول تارا آغاز شده و از ابتدای سال جاری این خودرو مورد رصد قرار گرفته است، اعلام کرد: در وهله نخست در رابطه با گیربکس و موتور خودرو تارا اقدامات مهندسی و استقرار سیستم‌های موجود بیشتر شد و تست‌ها و سخت‌افزارها و… به بهره‌برداری رسید. پس از رصد طی چهار ماهه ابتدایی امسال، این اطمینان حاصل شد که سطح اطمینان تولیدی موتور و گیربکس تارا به سطحی رسید که بتوان گفت موتور و گیربکس‌های مورد استفاده در خودروهای تارا تولیدی تیرماه به بعد، دارای این ویژگی هستند که تا شش ماه پس از تحویل نیازی به مراجعه به نمایندگی‌ها برای تعمیر نداشته باشد.

همچنین به‌تازگی، معاون تولید خودرو گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز با بیان اینکه عبور مستقیم سبب انجام کامل فرآیندهای تولید پیش از خروج خودرو از خط شد و به این ترتیب، ایرادات احتمالی در فرآیندها و دینامیک خودرو در آزمون و بازرسی خودرو پیش از تجاری‌سازی و تحویل به معاونت فروش، صورت می‌گیرد، تاکید کرده است: در شاخص‌هایی نظیر بازرسی پیش از تحویل، روند بهبود کیفیت محصولات مشهود است و بواسطه بهبودها و اقداماتی که در شاخص‌های کیفیت محقق شده است، موتور و گیربکس تارا ضمانت شده و ایران‌خودرو از عرضه این محصول بی‌ایرادبه مشتریان اطمینان دارد.

تارا اتوماتیک V۴ به خط تولید انبوه می‌رسد

طبق اعلام گروه صنعتی ایران‌خودرو، محسن رضایی‌منش در این رابطه، ضمن تاکید ب راینکه تارا اتوماتیک در حال حاضر نیز مدرن‌ترین و ایمن‌ترین سدان تولید شده در کشوربه حساب می‌آید، اظهار کرده است: گروه صنعتی ایران‌خودرو در راستای جلب نظر مشتریان لوکس‌پسند، تصمیم گرفت تا نسخه‌ای لوکس‌تر از سدان تارا اتوماتیک فعلی به بازار عرضه کند که تغییراتی در زمینه تجهیزات رفاهی و ایمنی و همچنین در زمینه طراحی ظاهری آن اعمال شده است. هدف ایران‌خودرو از تولید تارا اتوماتیک جدید، عرضه محصولی مطابق با استانداردهای جهانی، تجهیزات روز و طراحی جذاب برای مشتریان خود است.

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو در رابطه با مشخصات فنی نخسه جدید تارا اتوماتیک گفت: نسخه جدید تارا اتوماتیک همچنان از موتور TU۵P (بهینه شده) بهره خواهد برد که قادر به تولید ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور است و نیروی تولیدی این موتور توسط گیربکس شش سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده به صورت دستی (تیپ‌ترونیک) به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. برای این گیربکس، رانندگی اسپرت و برفی نیز تعریف شده است.

وی در خصوص تغییرات تارا اتوماتیک V۴ نسبت به نسخه پایه، اعلام کرد: از جمله آپشن‌های اضافه شده به تارا اتوماتیک V۴ می‌توان به سنسور پا در زیر سپر عقب برای باز شدن در صندوق عقب (Kick Sensor) ، گرم‌کن صندلی‌های راننده و سرنشین جلو، امکان برقراری تماس اضطراری (SOS) اشاره کرد. به موجب اضافه شدن قابلیت تماس اضطراری SOS، طراحی کنسول سقفی (پنل سانروف) تارا اتوماتیک V۴ نسبت به نسخه قبلی تغییر کرده و همچنین کلیدهای شیشه بالابر بر روی قاب رودری‌های تارا اتوماتیک V۴ قرار گرفته‌اند که به موجب آن طراحی کنسول جلو تارا اتوماتیک تیپ V۴ نیز تغییر کرده و در این قسمت یک موبایل باکس اضافه شده است. همچنین طراحی صندلی ردیف دوم تارا اتوماتیک تیپ V۴ هم تغییر یافته و تکیه‌گاه دست در قسمت میانی برای سرنشینان عقب اضافه شده است.

رضایی‌منش افزود: ایران‌خودرو قصد دارد، برای نسخه اتوماتیک تیپ V۴ تارا چراغ‌های عقب با گرافیکی جدید را نصب کند تا استایل بیرونی این سدان را نیز به‌روزرسانی کرده باشد.

به نظر می‌رسد با خروج دو خودروی سمند و ۴٠۵ SLX از سبد محصولات ایران‌خودرو، ورود خودروهای جدید با کیفیت‌ و مطابق با استاندارهای روز دنیا می‌تواند، اتفاق خوبی برای صنعت خودرو کشور باشد.

منبع: ایسنا

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.