توسعۀ همکاری جیلی و جیکا با سیستم رانندگی هوشمند ECARX
منتشر شده در ۰۴ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۷
جیلی

جیلی با مشارکت شرکت جیکا، برروی توسعۀ سیستم های رانندگی خودکار و ساخت پلتفرم اختصاصی برای تولید خودروهای خودران سرمایه‌گذاری کرده است.

به گزارش خودروم (khodrom.ir)، براساس اطلاعات مندرج در یک بیانیۀ مطبوعاتی، شرکت هوش مصنوعی جیکا وارد همکاری مشترک با کمپانی جیلی شده و دو شرکت مزبور با مشارکت یکدیگر ،شرکت و برندی به نام ECARX را تأسیس کردند. شرکت ECARX در شهر سوژو استان جیانگ سو مستقر خواهد بود.

جیکا و جیلی از آوریل 2021 به دنبال همکاری مشترک با یکدگیر بوده و ایجاد یک شرکت مشترک برای توسعه و تحقیق در رابطه با سیستم‌های مرتبط به رانندگی هوشمند در وسایل نقلیۀ مسافری و تجاری را در دستور کار خود قرار داده بودند. آنها مرکز تحقیق و توسعۀ اختصاصی خود در سوژو و شانگهای را تأسیس کرده و تحقیقاتی در زمینۀ رانندگی هوشمند، ناوبری، کاربردهای سیستم رانندگی هوشمند مبتنی بر تجربه و حسگرهای پیشرفته انجام داده‌اند و ساخت یک پلتفرم اختصاصی برای رانندگی خودکار در سطح کامل را در دستور کار خود قرار می‌دهند.

جیکا با مشارکت در اکوسیستم جیلی به آن کمک می‌کند که توسعۀ داخلی تراشه‌ها، ایجاد الگوریتم و تجزیۀ و جمع‌آوری داده‌ها، توسعه و بروزرسانی پلتفرم‌های کنترل رانندگی را انجام دهد.

افتتاح دفتر مرکزی جیکا نشانگر تسلط و نیاز جیلی به مشارکت‌های این چنینی است. شن زیا، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیرۀ جیا از استقرار دفتر مرکزی این شرکت در سوژو به منظور توسعۀ صنعت ساخت خودروهای متصل و هوشمند حمایت کردده است. علاوه بر این، جیکا با شرکت LEVC نیز همکاری خواهد کرد. شرکت مزبور در زمینۀ ساخت تاکسی‌های برقی فعال بوده و زیر مجموعۀ هلدینگ ژجیانگ جیلی است.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.