تصاویر رسمی کابین ام جی مولان منتشر شد
به همراه اطلاعات فنی جدید منتشر شده در ۱۳ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۴۷

ام جی تصاویر رسمی مدل مولان را منتشر کرد و اکنون ما می‌توانیم فضای کابین و نحوه طراحی آن را ببنیم.

به گزارش خودروم، کابین ام جی مولان (MG MULAN) با دو رنگ قرمز و سفید تزئین شده و فرمانی اسپرت با طراحی خاص دارد؛ به گونه‌ای که رانندگانی که به دنبال رانندگی اسپرت هستند، به سادگی از دو پره موجود برروی فرمان استفاده کرده و باید گفت که رانندگی با فرمان مولان، بسیار راحت تر از فرمان‌های معمول و سه پره است.

صندلی‌ها اسپرت هستند و صفحه کیلومتر دیجیتالی با ابعاد 7 اینچ در پشت فرمان قرار دارد. برروی کنسول مرکزی صفحه نمایش 10.25 اینچی دیده می‌شود که به دلیل کاهش استفاده از فضای موجود برروی کنسول مرکزی، به صورت شیف طراحی شده است. بروی داشبورد و سایر نقاط شاهد استفاده از حجم زیاد مواد پلاستیکی هستیم. در نقاط قابل لمس از پلاستیک و قطعات نرم‌تری استفاده می‌شود و با این وجود مولان دارای استاندارد REACH بوده و مطابق با استاندارهای صادراتی اتحادیه اروپا ساخته می‌شود و محیطی سالم و سازگار با طبیعت دارد.

از دیگر اجزاء محیط داخلی مولان باید به سکویی معلق اشاره کرد که مرکز کنسول را به سه قسمت جداگانه تقسیم کرده است. کارهایی مانند تعویض دنده و… را می‌توان به سادگی و با بهره‌گیری از اهرم‌ها و دکمه‌های یکپارچه و روی سکوی مزبور  انجام داد. به غیر از این شاهد استفاده از نوارهایی با بافت فلز با عرض 0.3 میلی‌متر هستیم که برای تزئین خروجی تهویه‌های هوا استفاده شده‌اند.

ام جی در کنسول معلق مولان، یک درگاه کابل USB مخفی قرار داده که با توجه به حالت نیمکتی سکوی مزبور، می‌توان به راحتی تلفن همراه را به آن متصل کرد. در قسمت پایینی سکوی مولان در کنسول مرکزی شاهد استفاده از فرمی گود مانند هستیم که در آن منبع تغذیه 12 ولتی، رابط USB و دو جا لیوانی وجود دارد و کاربران می‌توانند وسایل مورد نیاز خود را درون آن قرار دهند. علاوه بر این، جعبه‌ای با درب کره‌کره‌ای و پنهان، برای قرار دادن اشیاء وجود دارد و تکیه گاه بازو نیز شامل فضاهایی مناسب برای قرار دادن کارت‌های بانکی، اسناد و… است.

ام جی برای تطبیق پذیر کردن رنگ‌آمیزی محیط داخلی مولان، از رنگ‌های مشکی یا خاکستری هم استفاده کرده و به نظر می‌آید که برای جلب نظر مشتریان، ام جی از رنگ‌های دیگری هم برای محیط داخلی مدل مولان استفاده خواهد کرد.

در تصاویر جدید ام جی ما شاهد استفاده از رینگ‌های پنج پره و متفاوتی هستیم که قبلاً از آنها استفاده نشده بود. همچنین مانند تصاویر قبلی، کالیپرهای ترمز قرمز رنگ بوده و در داخل چرخ‌ها دیده می‌شوند.از نظر ظاهری، مولان دارای چهره‌ای زیبا و درخشان بوده و بدنه هاچبک آن در قسمت عقب با طیف وسیعی از چراغ‌های LED تزئین شده است. مولان 4287 میلی‌متر طول، 1836 میلی‌متر عرض و 1516 میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله دو محور آن 2705 میلی‌متر است.

قرار است که مولان در چین به پیشرانه الکتریکی با قدرت 150 کیلووات مجهز شود. نسخه دو موتوره و چهار چرخ متحرک مولان به موتوری الکتریکی با توان 330 کیلووات و گشتاور 600 نیوتن‌متر مجهز شده و شتاب صفر تا 100 آن 3.8 ثانیه خواهد بود. ام جی مولان در نسخه تک موتوره و صادراتی خود دارای پیشرانه‌ای برروی محور عقب بوده و انرژی آن با استفاده از باتری 51 کیلووات ساعتی تأمین می‌شود. این موتور 125 کیلووات قدرت دارد و بُرد پیمایشی آن 350 کیلووات خواهد بود. البته می‌توان از باتری‌های 64 کیلوواتی و موتور 150 کیلواتی با بُرد 450 کیلومتر و شتاب 8 ثانیه هم در نسخه صادراتی استفاده کرد.

مولان از پلتفرم الکتریکی 400 ولت پشتیبانی کرده و در آینده به منظور بهبود سرعت شارژ، می‌توان آن را به پلتفرم الکتریکی 800 ولت ارتقاء داد. همچنین مولان از سیستم حفاظتی پیشرفته‌ای با فرار حرارتی صفر استفاده کرده و به این ترتیب علاوه بر افزایش ایمنی، مصرف باتری‌ها را نیز کاهش می‌دهد.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.