تصاویر جاسوسی ون وولینگ Linxys منتشر شد
پروژه مرموز خودروساز چینی منتشر شده در ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۰

تصاویر جاسوسی ون وولینگ Linxys منتشر شده و گمانه زنی‌های فراوانی دربارۀ پروژۀ مرموز شرکت وولینگ ایجاد کرده است.

به گزارش خودروم (khodrom.ir)، به تازگی تصاویری از یک MPV جدید و محصول تازۀ کمپانی وولینگ منتشر شده است. البته نکتۀ اصلی این است که در این خودرو اثری از لوگوی وولینگ نیست و به جای آن حروف Linxys در قسمت جلو قرار دارند. بنابراین به نظر می‌رسد که Linxys پروژه جدید وولینگ باشد و احتمالاً ارتباطی با سایک و GM ندارد.

گروه خورویی گوانگشی که پیش از این به عنوان هلدینگ وولینگ موتورز معروف بود؛ برند تجاری Linxys را در ژوئیه 2020 به ثبت رساند و اخیراً در آوریل 2022 نیز نام Linxys را دوباره و با روشی جدید به نام خود ثبت کرده است. براساس اطلاعات به دست آمده، برند Linxys شامل تجارت گسترده‌ای می‌شود و نه تنها خودروهای شهری و برقی به تولید خواهد رساند؛ بلکه تولید قایق‌های تفریحی، اتوبوس و… را در نظر خواهد داشت. البته به درستی مشخص نیست که نام Linxys فقط یک برند است یا یک برنامۀ تجاری و خاص که توسط وولینگ دنبال می‌شود.

در هر حال دو شرکت وظیفه هدایت Linxys را برعهده دارند یکی از شرکت‌های مزبور، گروه گوانکشی بوده و دومین شرکت هم خودروسازی لیوژو وولینگ است که 39 درصد سهام آن در اختیار کمپانی گوانکشی است. بنابراین مالکیت Linxys کاملاً در اختیار وولینگ بوده و هیچ ارتباط مستقیمی با سایک و GM دیده نمی‌شود.

البته برخی از رسانه‌های چینی Linxys را نام سیستم خودروان وولینگ دانسته و آن را لغتی انگلیسی و برگفته از نام چینی Lingyu می‌دانند. اما فعلاً اسناد معتبری در این زمینه یافت نشده و در هیچ کجای ون Linxys از سنسورهای ویژه LiDAR استفاده نشده و احتمالاً گمانی زنی‌ها دربارۀ خودران بودن آن فقط در حد و اندازۀ شایعه است.

البته شرکت‌های گوانکشی و Liuzhou Wuling برای ثبت اختراع یک ون درخواست داده بودند و به نظر می‌رسد که ون آنها تقریباً مانند ون Linxys باشد؛ اما قسمت جلویی و رینگ‌های آن با ون Linxys متفاوت است.

در هر حال با توجه به تصاویر جاسوسی منتشر شده؛ جلو پنجرۀ ون Linxys شرکت وولینگ مشخص نیست. چراغ‌های جلو T شکل بوده و درب‌های عقب کشویی هستند. چراغ‌های عقب عریض و به یکدیگر متصل شده‌اند. یک سانروف برروی سقف دیده می‌شود. طول خودرو نزدیک به 5 متر بوده و سه ردیف صندلی دارد.

احتمالاً ون جدید وولینگ در بازار MPVها عملکرد خوبی خواهد داشت و فعلاً باید منتظر بود تا این کمپانی چینی اطلاعات بیشتری دربارۀ محصول مرموز خود فاش کند.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.