بیجینگ BJ60 با موتور ۲ لیتری توربو به بازار چین می‌رود
منتشر شده در ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۴۶

یک شاسی بلند بزرگ تا اواخر ماه جاری میلادی، به طور رسمی در بازار چین عرضه می‌شود. شاسی‌بلند پکن BJ60 اکنون آماده صف آرایی در برابر رقبای خود خواهد بود.

به گزارش خودروم، برند پکن یا بیجینگ (Beijing)، یکی از زیر مجموعه‌های خودروسازی بزرگ بایک بوده و BJ69 را باید یکی از محصولات آفرودی این کمپانی چینی بدانیم. شاسی‌بلند BJ60 بالاتر از سری BJ40 است؛ اما به BJ90 نخواهد رسید. طراحی BJ60 ترکیبی جالب از تویوتا لندکروزر و محصولات جیپ است. آن طور که از تصاویر مشخص می‌شود؛ این محصول به نظر قدرتمند بوده و آمادۀ آفرود در مناطق مختلف خواهد بود؛ زیرا BJ60 برای آن از بدنۀ قدیمی و همان فریم استفاده می‌کند. رقیب اصلی این خودرو در بازار چینی، تانک 500 نام دارد. تانک برندی جدید و زیر مجموعۀ کمپانی گریت وال موتورز است.

بیجینگ BJ60 امکانات و قابلیت‌های جالب توجهی برای به وجود آوردن لحظاتی مفرح در سفرهای آفرودی دارد. BJ60 به تایرهای بزرگ 20 اینچی، روف‌های سقف، پوشش چرخ یدک و سپری بزرگ مجهز شده است. این خودرو در دو نسخۀ 5 و 7 نفره عرضه شده و با توجه به فاصلۀ محوری 2820 و ابعاد 5040/1955/1925 باید آن را یک خودروی بزرگ دانست.

نیروی مورد نیاز BJ60 از طریق پیشرانۀ 2 لیتری توربو تأمین شده و یک گیربکس دستی 8 سرعته دوکلاچه قدرت را به چهار چرخ منتقل خواهد کرد. شتاب 0 تا 100 خودروی BJ60 6 ثانیه است؛ اما جزئیاتی درباره قدرت موتور آن فاش نشده و ما بی اطلاع هستیم. این خودرو 9 حالت رانندگی دارد و می‌توان آن را به صورت 4H، 2H، و 4L حرکت داد. گنجایش باک سوخت آن 85 لیتر بوده و امکان تجهیز آن به یک باک کمکی برای پیمایش مسیرهای آفرودی با ظرفیت 35 لیتر فراهم شده است. مورد اخیر بسیار عجیب بوده و تاکنون در هیچ خودرویی دیده نشده و به همین خاطر بیجینگ بُرد پیمایشی BJ60 حدود 1000 کیلومتر ارزیابی کرده است.

فضای داخلی BJ60 بسیار لوکس بوده و مانند آثار هنری است. در داخل صفحۀ کیلومتری 10.25 اینچی به همراه هدآپ، نمایشگر مرکزی 12.8 اینچی، آینه عقب دیجیتال و… وجود دارد. همچنین دکمۀ استارت هم به شکل یک صفحۀ نمایش لمسی به اندازه 1.92 اینچی طراحی شده و این موضوع چیزی بی‌سابقه است. خودرو با لمس صفحه نمایش مزبور روشن شده و سفری جالب به آیندۀ نزدیک خودروهای چینی خواهید داشت. در عقب یک سیستم نوری برای روشنایی محیط با توان نمایش 256 رنگ، به همراه سیستم صوتی مجهز به 12 بلندگو و آمپلی فایر قرار دارد.

دسته بندی ها: تازه ها عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.