برنامه هیوندای برای فروش 520 هزار خودرو در چین
منتشر شده در ۲۱ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۴
هیوندای

هدف هیوندای فروش 520 هزار دستگاه خودرو در بازار چین در سال 2025 است.

به گزارش خودروم، شرکت مشترک هیوندای – پکن که یک خودروساز کره‌ای و چینی است؛ از هدف‌گذاری خود برای فروش سالانه 520 هزار خودرو در سال 2025 در بزرگترین بازار خودروی جهان خبر داد.

هیوندای بخشی از برنامه خود برای رسیدن به اهدافش را در یک جشن موسیقی که به مناسبت بیستمین سالگرد حضور هیوندای در چین برگزار می‌شد؛ بیان کرد و در برابر بیش از 100 میلیون بیننده آنلاین که عمده آنها صاحبان و فروشندگان خودرو بودند؛ از اهداف بلند مدت خود پرده برداشت. هیوندای پکن در سال 2022 تأسیس شد و اولین سرمایه‌گذاری مشترک در زمینه خودرو پس از ورود چین به سازمان تجارت جهانی بود. این شرکت زمانی رقیب جدی آلمانی‌ها و ژاپنی‌ها در بازار چین بود و اکنون مجموع فروش آن در چین به بیش از 10 میلیون خودرو رسیده است.

در اوایل سال جاری، کمپانی بایک به عنوان بازوی چینی و سرمایه‌گذار در شرکت هیوندای – چین، تصمیم گرفت که با همراهی هیوندای بیش از 600 میلیون یوان به شکل مشترک در هیوندای چین سرمایه‌گذاری کنند تا قابلیت‌های رقابتی آن در عصر خودروهای هوشمند و الکتریکی تقویت شود. این سرمایه‌گذاری در سال 2023 موجب معرفی دو مدل برقی جدید خواهد شد و هیوندای نیز مدل‌های بیشتری از سری IONIQ و NEXO معرفی می‌کند.

چین بزرگترین بازار خودروهای پاک در جهان است و به گفته انجمن خودروهای مسافری چین، فروش خودروهای برقی در ماه ژوئن از 500 هزار دستگاه فراتر رفته است. هیوندای و شرکت وابسته آن یعنی کمپانی کیا در پنج ماهه نخست سال 2022 موفق به فروش 390 هزار خودروی پاک در سراسر جهان شد که این رقم نشان دهنده افزایش 42.6 درصدی میزان فروش خودروهای مزبور نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته است.

دسته بندی ها: تازه ها عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.