برنامه ریزی شانگهای برای تردد 10 هزار خودروی هیدروژنی
منتشر شده در ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۲۰

شانگهای برای توسعۀ صنعت ساخت خودروهای هیدروژنی، برنامه‌ریزی‌های میان مدت و بلند مدتی برای سال‌های 2022 تا 2035 تدوین کرده و به این ترتیب چین را برای رسیدن به اهداف صنعت حمل و نقل، از جمله کاهش گازهای گلخانه‌ای یاری می‌رساند.

به گزارش خودروم (khodrom.ir)، به این ترتیب مسئولان شهر شانگهای می‌خواهند که تا پایان سال 2025، حدود 70 ایستگاه سوختگیری هیدروژن را تکمیل کرده و بیش از 10 هزار خودروی هیدروژنی را مورد استفاده قرار دهند. طبق سند کمیسیون توسعه و اصلاحات شهرداری شانگهای که در 17 ژوئن 2022 منتشر شد؛ مقامات این شهر انتظار دارند که اقدامات آنها در رابطه با تشکیل زنجیره‌ای صنعتی برای خودروهای هیدروژنی، بیش از 15 میلیارد دلار صرفه‌جویی در هزینه‌ها را به همراه داشته باشد و سالانه از انتشار 50 هزار تا 100 هزار تُن کربن به وسیلۀ حمل و نقل زمینی جلوگیری شود.

براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته؛ ایستگاه‌های سوخت هیدروژنی در مناطقی مانند کیونگپو،جانشیان، لینگانگ و… ساخته می‌شوند و مهم‌ترین بزرگراه‌های شانگهای را زیر چتر خود قرار خواهند داد. علاوه بر این، شانگهای تا سال 2025 حدود 10 شرکت مستقل و در سطح جهانی تأسیس می‌کند و به واسطۀ آنها تحقیق و توسعه برای نوآوری در سطح جهان و ساخت 3 تا 5 پلتفرم هیدروژنی را دنبال خواهد کرد.

شانگهای انتظار دارد که از سال 2035، صنعت هیدروژن به یکی از صنایع پیشرو در سطح جهانی تبدیل شود و مایل است که مراکز نوآوری، تحقیق و توسعه، ساخت تجهیزات کلیدی و مراکز تست قطعات خودروهای هیدروژنی را بسازد تا در زمینۀ توسعۀ صنعت هیدروژن جایگاه ممتازی در چین به دست آورد. علاوه بر این، شانگهای در تلاش است که اکوسیستمی برای بکارگیری وسایل هیدروژنی در زمینه‌های مختلف ترافیک، انرژی و صنعت تشکیل دهد.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.