بررسی مدل 2022 ام جی 5 / مشخصات فنی، امکانات و قیمت
منتشر شده در ۱۲ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۰

ام جی مدل 2022 و جدید ام جی 5 را با تغییرات جزئی ظاهری و افزودن برخی از امکانات جدید راهی بازار چین کرده است.

به گزارش خودروم، برند ام جی (MG) امسال با حضور در نمایشگاه خودروی چونگ کینگ 2022، نسخه جدید مدل ام جی 5 (MG 5) را معرفی کرد. ام جی 5 جدید را باید یک فیس لیفت سالانه دانست که برای رقابت با محصولاتی مانند جیلی امگرند(Emgrand) و چانگان ایدو(Changan Eado) عرضه شده و در بازار چین با قیمت 67900 تا 99900 یوان به فروش می‌رسد. ام جی پیش از این در ایران هم فعالیت داشت و به لطف کیفیت نسبتاً مطلوب خود در آن بازه زمانی، توانست به یکی از سنت شکنان تفکر خریداران خودرو در ایران نسبت به خودروهای چینی تبدیل شود. از این رو ما در خودروم با ترجمه اختصاصی قصد بررسی ام جی 5 جدید را داریم و به این وسیله می‌خواهیم میزان پیش رفت خودروسازان چینی و نگرش آنها به بازار جهانی را به مخاطبین خود نشان دهیم. پس در ادامه از شما دعوت می‌کنیم که با ما همراه بوده و با یکی از مقرون به صرفه‌ترین سدان‌های کامپکت بازار چین و مشخصات فنی، امکانات و… آن آشنا شوید.

طراحی بیرونی مدل 2022 ام جی 5

طراحی نمای بیرونی این خودرو اساساً مشابه با مدل 2021 آن است؛ اما تغییراتی جزئی نسبت به نمونه قبلی داشته و اکنون عناصر بدنه بیشتر با تفکر زیبایی‌شناسی جوانان و نگاه بصری آنها مطابقت دارد. حالا مشتریان مدل 2022 ام جی 5 می‌توانند از آینه‌های جانبی با قابی مشکی رنگ، رینگ‌های آلومینومی 17 اینچی جدید و رنگ آمیزی آبی برایتون استفاده کنند.

ام جی 5 جدید از همان سبک طراحی خانواده برند MG پیرو کرده و جلو پنجره مشکی و بزرگی دارد. چراغ‌ها باریک بوده و خشونت موجود در چهره ام جی 5 را بیشتر کرده‌اند. نمای کناری دارای خطوطی صاف و بدون تغییر نسبت به نمونه 2021 بوده و تنها ظاهر و برجستگی خطوط روی درب‌ها، خط بالای گلگیر عقب و دور آنها نظر ما را به خود جلب می‌کند. ضمن اینکه قوس سقف و نحوه رسیدن آن به قسمت انتهایی خودرو قابل توجه است. طراحی و شکل ظاهری قسمت عقب از نظر زیبایی شناسی، در سطح متوسطی قرار دارد. در عقب از تزئینات زیادی استفاده نشده و در داخل چراغ‌های این قسمت از عناصر مشکی رنگ استفاده می‌شود. ابعاد این خودرو در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 4675، 1842 و 1473 میلی‌متر بوده و فاصله دو محور 2680 میلی‌متر است. از نظر اندازه، ام جی 5 جدید ما بین رقبای خود یعنی امگرند و ایدو قرار می‌گیرد.

طراحی داخلی مدل 2022 ام جی 5

در کابین نیز از همان طراحی سابق استفاده شده است؛ اما برخی از جزئیات به ظاهر کوچک، ولی با اهمیت به کابین این خودرو افزوده می‌شود. اکنون در کابین می‌توان از 3 رادار اولتراسونیک و 4 دوربین نقطه گور با کیفیت بالا بهره برد و به این وسیله تمام زاویه‌های کور از بین رفته و راننده دید بهتری خواهد داشت.

همچنین در محیط داخلی شاهد بکارگیری صفحه نمایشی 10.25 اینچی به عنوان کنترل مرکزی با پنل IPS و وضوح تصویر بالا هستیم که 14.1 درجه به سمت راننده زاویه دارد و به همین خاطر فضایی اسپرت را برای رانندگان ام جی 5 جدید فراهم کرده است. باید توجه داشت که به دلیل محدودیت هزینه و تلاش برای کاهش قیمت تمام شده؛ در محیط داخلی مدل 2022 ام جی 5، بیشتر از پلاستیک خشک استفاده شده است؛ ولی با این وجود عملکرد مطلوب کابین و طراحی آن هنوز نظر ما را جلب می‌کند.

در کابین سیستمی با نام Banma Zhixing Venus هم وجود دارد که مبتنی بر صوت بوده و تا 90 ثانیه گفتگوی هوشمند به طور مداوم و پس از فعال شدن را پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، ام جی 5 جدید به 6 بلندگوی یاماها مجهز بوده و صدایی بسیار با کیفیت را پخش خواهد کرد.

مشخصات فنی مدل 2022 ام جی 5

سیستم تعلیق جلو مستقل و از نوع مک فرسون است. سیستم تعلیق عقب، مستقل نیست و ام جی از فنر پیچشی متغیر برای تعلیق این بخش استفاده کرده است. قرارگیری سیستم مک فرسون و فنر پیچشی متغیر در کنار هم با توجه به قیمت مدل 2022 ام جی 5 معقول به نظر می‌آید؛ ضمن اینکه ساختار فنرهای پیچشی متغیر نسبت به نوع معمولی آنها بهبود یافته و سواری خودرو بهتر می‌شود.

ام جی برای مدل 2022 محصول جدید خود دو پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی و 1.5 لیتری توربو در نظر گرفته است. قدرت پیشرانه‌ها به ترتیب 117 و 170 اسب بخار بوده و گشتاور آنها نیز 150 و 275 نیوتن‌متر است. پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی برای انتقال قدرت در نسخه‌های مختلف از جعبه‌دنده CVT یا 5 سرعته دستی استفاده می‌کند و موتور 1.5 لیتری توربوشارژ نیز برای انتقال سرعت از جعبه‌دنده 7 سرعته DCT بهره می‌برد. موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی ام جی 5 جدید با برخورداری از جعبه دنده CVT، عملکرد بسیار بهتری نسبت به نسخه 1.8 لیتری جیلی امگرند دارد.

امکانات 

گران‌ترین نسخه ام جی 5 جدید را باید نسخه 1.5 لیتری توربو Chaoyue دانست که در آن سطح امکانات و قابلیت‌های مدل 2022 ام جی 5 به اوج خود می‌رسد. این نسخه به 6 کیسه هوا، سیستم سطح 2 رانندگی هوشمند، کروز کنترل تطبیقی، صندلی برقی راننده، گرمکن صندلی‌های جلو، سیستم صوتی یاماها، تهویه هوای اتوماتیک، چراغ‌های روشنایی روز، خروجی هوای صندلی عقب، سقف پانوراما و… مجهز شده است.

قیمت 

مدل 2022 ام جی 5 در چین و همان گونه که در ابتدای متن ذکر شد؛ با قیمت 67900 تا 99900 یوان به فروش می‌رسد. حالا اگر ما یک حساب سرانگشتی کرده و نرخ دلار را 32 هزار تومان در نظر بگیریم؛ به رقمی بین 350 تا 500 میلیون تومان (بدون در نظر گرفتن تعرفه واردات، مالیات، حمل و نقل و…)  خواهیم رسید.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.