بایک خودروی بیچینگ موفانگ را عرضه کرد
منتشر شده در ۱۴ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۷

بایک پیش فروش بیجینگ موفانگ را آغاز کرده و این شاسی بلند چینی با موتور 1.5 لیتری توربو و قدرت 185 اسب بخار راهی خیابان‌های چین خواهد شد.

به گزارش خودروم، انتظار می‌رود که برند بجینگ به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های خودروسازی بایک، شاسی‌بلند سایز متوسط و جدید خود به نام موفانگ را در تاریخ 28 ژوئیه رسماً معرفی کند. بایک پیش فروش موفانگ را از تاریخ 24 ژوئن 2022 با قیمت 15300 تا 22900 دلار آغاز کرده است. موفانگ اولین خودروی بنزینی است که از سیستم عامل هارمونی هوآوی استفاده می‌کند. سیستم مزبور پیش از این، تنها در خودروهای برقی بکار گرفته شده بود. هارمونی (HarmonyOS) یکی از سیستم عامل‌های موفق خودرو بوده و توسط بسیاری از خودروسازان چینی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

موفانگ نخستین بار در نمایشگاه خودرو گوانگژو 2021 با کد C52X معرفی شد و بعدها از طریق نظرسنجی عمومی، نام موفانگ به معنای مکعب روبیک در زبان چینی برای آن برگزیده شد. ابعاد این خودرو در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 4620، 1886 و 1680 میلی‌متر بوده و فاصله بین دو محور 2735 میلی‌متر است. بایک این محصول را به صورت دو رنگ عرضه کرده و از ویژگی‌های آن باید به پلاستی‌ های مشکی رنگ قوس گلگیرها، دستگیره‌های درب هم سطح با بدنه و چراغ‌های متصل اشاره کرد.

در جلو از جلوپنجره مشبک لانه زنبوری سیاه رنگ و بزرگی استفاده شده که اطراف آن با رنگ سیاه تزئین شده است. چراغ‌ها از نوع LED بوده و لوگوی برند بیجینگ یا پکن در مرکز دیده می‌شود. به جای استفاده از آینه‌های جانبی معمول، بایک در موفانگ به سراغ دوربین رفته و تصاویر آنها را از طریق پانل موجود برروی درب‌ها نمایش می‌دهد. ایده استفاده از دوربین و نمایش تصاویر آن برروی درب، بسیار جالب است؛ اما راننده باید زمان زیادی بگذارد تا به این ویژگی عادت کند. دوربین های جانبی جدید میدان دید راننده را  3 برابر کرده و نقاط کور را 60 درصد کاهش می‌دهند و باعث کاهش 4 درصدی ضریب درگ خواهند شد. در عقب هم تنها نکته‌ای که نظر ما را به خود جلب کرد؛ استفاده از دو خروجی اگزوز در دو طرف بوده و این ویژگی حس و حال اسپرت بودن را به موفناگ بخشیده است.

علاوه بر سیستم عامل هارمونی، سرنشین و راننده در کابین می‌توانند از صفحه کیلومتر تمام LCD و همچنین صفحه نمایش بزرگ کنترل مرکزی و هدآپ دیسپلی هوآوری(AR HUD) با بزرگ نمایی 60 اینچی و وضوح 854 در 420 استفاده کنند. هارمونی هوآوری به دستگاه‌های هوشمند هوآوی، گوشی‌های هوشمند، تبلت و ساعت هوشمند متصل شده و این امکان را فراهم می‌کند که به طور یکپارچه خودرو را زیر نظر بگیرید. دستیار صوتی هوآوری با نام Xiaoyi نیز از شما میزبانی کرده و به زیرساخت‌های ابری هوآوری متصل می‌شود و فرمان‌های صوتی سرنشینان را تشخیص و در صورت امکان به آنها عمل خواهد کرد.

کابین با سطح وسیعی از مواد نرم پوشیده شده و از رنگ آمیزی متضاد مشکی و قرمز در آن استفاده می‌شود که این موضوع کابین را لوکس‌تر و اسپرت‌تر کرده است. از نظر ایمنی، موفانگ به 25 سنسور نظارتی رانندگی و سیستم کمک راننده پیشرفته با سطح 2.5 و برخورداری از ویژگی‌هایی مانند هشدار برخورد با روبرو و عقب، کروز کنترل تطبیقی و پارک خودکار از شما میزبانی خواهد کرد.

موفانگ از پیشرانه 1.5 لیتری توربو مجیک کور بایک با قدرت 185 اسب بخار و گشتاور 305 نیوتن‌متر استفاده می‌کند. راندمان حرارتی در موتور مزبور 39.2 درصد بوده و از جعبه‌دنده 7 سرعته دوکلاچه برای انتقال قدرت استفاده می‌شود. شتاب صفر تا صد 7.9 ثانیه است و مصرف سوخت ترکیبی با هر 100 کیلومتر پیمایش 6 لیتر خواهد بود.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.