بایک تا سال 2050 انتشار گازهای گلخانه ای را متوقف می‌ کند
منتشر شده در ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۲۷

گروه خودروسازی بایک از طرح خود برای توقف انتشار گازهای گلخانه‌ای با نام BLUE و با هدف تولید کامل محصولات پاک و هوشمند تا سال 2050 رونمایی کرد.

به گزارش خودروم (khodrom.ir)، مدیر کل گروه بایک، ژیانگ ژیونگ، BLUE را مخفف باور، زندگی، کاربر و محیط زیست می‌داند و آن را نشانی از عزم گروه بایک برای حفظ محیط زیست توصیف کرده است.

بایک مراحل رسیدن به اهداف پاک خود را از سال 2025 آغاز کرده و به تدریج اقدام به حذف محصولات احتراقی از سبد محصولات خود می‌کند و در نهایت تا پایان سال 2050 برنامۀ پاک بایک به پایان می‌رسد. گفتی است که میزان ساخت و انتشار محصولات آلایندۀ گروه بایک در سال 2020 حدود 33 درصد اعلام شده بود.

گروه بایک برای پیش بُرد اهداف خود پنج محصول سواری الکتریکی با برندهای ایرفاکس و بیجینگ معرفی خواهد کرد و برنامۀ انتقال از سوخت فسیلی به انرژی برق را با استفاده از یک پلتفرم جدید و الکتریکی تکمیل کرده و سپس پلتفرم خودروهای تجاری و هیدروژنی خود را توسعه خواهد داد.

از نظر فنی گروه بایک سیستم باتری‌های حالت جامد و پلتفرم اختصاصی آنها را به همراه سیستم خنک کننده سریع، پلتفرم‌های هیبریدی مانند REEV، HEV، RE-HEV را با هدف کاهش 30 درصدی مصرف سوخت توسعه خواهد داد. بایک می‌خواهد که با استفاده از مواد سبک وزن و فناوری‌های مرتبط به بازیافت، میزان استفاده از مواد سبز در محصولات خود را تا سال 2025 به 5 درصد رسانده و این رقم را تا سال 2028 به 8 درصد برساند.

بایک تا سال 2025 یک یا دو کارخانۀ پاک و بدون تولید محصولات فسیلی خواهد ساخت و تا سال 2030 تمام تجهیزات کارخانه‌جات خود را با دستگاه‌های بروز و کم مصرف جایگزین خواهد کرد.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.