افزایش تولید ایران خودرو و سایپا در مرداد ماه
منتشر شده در ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۰
سایپا و ایران خودرو

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: برخلاف تحلیل برخی رسانه‌ها مبنی بر کاهش تولید، بررسی آمارهای تولید دو خودروساز بزرگ کشور حاکی از افزایش تولید حدود ۴.۶ درصدی در مردادماه نسبت به تیرماه است.

به گزارش خودروم و به نقل از ایرنا، با اشاره به خلاصه وضعیت تولید دو خودروساز بزرگ کشور در تیرماه امسال، افزود: ایران‌خودرو در چهارمین ماه امسال توانست ۴۲ هزار و یک دستگاه و سایپا ۳۷ هزار و ۲۴۵ دستگاه خودروی سواری و وانت تولید کند. وی گفت: بر این اساس، دو خودروساز در تیرماه امسال در مجموع ۷۹ هزار و ۲۴۶ دستگاه خودرو تولید کردند.

قالیباف خاطرنشان‌کرد: با توجه به روزهای کاری در تیرماه که شامل ۱۹ روز عادی و پنج روز پنجشنبه (در مجموع ۲۴ روز کاری) بود، متوسط تولید روزانه دو خودروساز در این ماه سه‌هزار و ۳۰۲ دستگاه است. وی در ادامه به خلاصه وضعیت تولید دو خودروساز نخست کشور در مردادماه اشاره کرد و ادامه‌داد: در این ماه ایران‌خودرو ۳۲ هزار و ۶۷۴ دستگاه و سایپا ۳۲ هزار و ۹۳۲ دستگاه تولید کردند، یعنی جمع تولید دو خودروساز  ۶۵ هزار و ۶۰۶ دستگاه است.

سخنگوی وزارت صمت یادآور شد: این در حالی است که روزهای کاری در مردادماه شامل ۱۶ روز عادی و سه روز پنجشنبه (در مجموع ۱۹روز کاری) بود و به این ترتیب متوسط تولید روزانه دو خودروساز در این ماه سه‌هزار و ۴۵۳ دستگاه است. وی تصریح‌کرد: در نتیجه افزایش تولید حدود ۴.۶ درصدی در مردادماه نسبت به تیرماه به ثبت رسیده است.

دسته بندی ها: تازه ها
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.