۵۴ میلیون نفر دارنده گواهینامه ۳۸ میلیون وسیله نقلیه
منتشر شده در ۰۱ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۴
پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با بیان اینکه ٧ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور صرف هزینه تصادفات می‌شود، گفت: قوانین حوزه حمل و نقل کشور باید بازدارنده باشد.

به گزارش خودروم و به نقل از ایرنا، سیدکمال هادیانفر روز سه‌شنبه در نشست تخصصی «رؤسای پلیس راه و مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با هدف ارتقای ایمنی عبور و مرور» که در هتل ارم تهران برگزار شد، افزود: برگزاری این نشست‌های تخصصی می‌تواند باعث تقویت همدلی و هماهنگی دستگاه‌های فعال در حوزه ایمنی راه‌ها، امدادرسانی و پیشگیری از حادثه شود.

وی با اشاره به ضرورت برگزاری یک نشست گسترده در تهران در این زمینه با مشارکت تمامی دستگاه‌های مربوطه، ادامه داد: یکی از مولفه‌های اساسی در زمینه کاهش و پیشگیری از تصادفات رانندگی مدیریت صحیح ترافیک است. وی افزود: امروز شرایط کشور با رشد و گسترش جمعیت، شمار دارندگان گواهینامه رانندگی و افزایش ترددها متحول شده است.

۵۴ میلیون نفر دارنده گواهینامه ۳۸ میلیون وسیله نقلیه

هادیانفر تصریح کرد: امروز ۵۴ میلیون نفر در ایران دارنده گواهینامه رانندگی هستند، ٣٨ میلیون وسیله نقلیه در جامعه فعال است، کشور سالانه ١.۵ درصد افزایش جمعیت داشته و بیش از ٢٩٠ هزار کیلومتر راه در ایران برآورد شده است؛ هر یک از این مؤلفه‌ها شمار سفرها، ترددهای داخلی و خارجی را افزایش می‌دهد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا افزود: برخی از عوامل نظیر محدودیت در دوران کرونا نیز سفرهای برون‌شهری را افزایش داده و ١٩ میلیون جریمه در سال گذشته به ثبت رسیده است؛ بنابراین امروز باید با یک ساختار و روش مناسب، ترافیک مدیریت و ایمنی ایجاد ‌شود و در کنار ارائه خدمات مطلوب، سوانح ترافیکی و تصادفات فوتی کاهش یابد. در سراسر دنیا نیز به این مقوله نگاه جدی وجود داشته و بسیاری از کشورها امروز با بهره‌گیری از این مدیریت کلان ضریب تصادفات را کاهش داده و از ١٧ تا ١٨ درصد به ١,۵ تا ٢,۵ درصد رسانده‌اند.

هادیانفر اظهار داشت: یکی از شاخص‌های اساسی در برنامه‌های توسعه کشور نیز کاهش تصادفات و فوتی‌های ناشی از سوانح رانندگی است. به عنوان مثال، در برنامه ششم توسعه کشور این شاخص باید به ٣١ درصد برسد؛ اراده جهت دستیابی به این اهداف وجود داشته و نیازمند اعتبارات است.

خروج ۷ هزار خودرو فرسوده در هر چهار سال

وی تأکیدکرد: سالانه همچنین ١,۵ میلیون وسیله نقلیه به ناوگان ٣٨ میلیونی اضافه می‌شود و در هر ۴ سال زیر ٧هزار خودرو فرسوده خارج می‌شود. در این زمینه باید تعادل‌سازی انجام شده و زیرساخت‌ها متناسب با این رشد جمعیتی و ترافیکی متحول شود. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا افزود: امروز مردم سراسر دنیا در قالب عابر، سرنشین و راننده کاربر حوزه ترافیک بوده و مقوله ترافیک یک بحث جدی است. فوتی‌های برخی از حوادث همچون بحران کرونا مقطعی است، اما موضوع فوتی‌های تصادفات و سوانح رانندگی پایدار بوده و این مساله یک تهدید برای بشر است.

منبع: ایرنا

دسته بندی ها: تازه ها
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.