گک تا سال 2035 به مقیاس صنعتی 150 میلیارد دلار می رسد
منتشر شده در ۰۷ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۱
گک

گروه گک می خواهد با سرمایه گذاری ویژه در بخش های مرتبط به زنجیرۀ تأمین خودروهای هوشمند، مقیاس صنعتی خود را به 150 میلیارد دلار برساند.

به گزارش خودروم (khodrom.ir)، رئیس گروه گک، زنگ گینگچون در تاریخ 25 ژوئن 2022 و در جریان برگزاری نشست انجمن صنعتی موسوم به 2022 IC Nansha اعلام کرد که گک می‌خواهد تا سال 2035 به مقیاس صنعتی 150 میلیارد دلار برسد.

گروه گک برای رسیدن به هدف مزبور ایجاد اکوسیستم صنعتی باز با قابلیت توسعۀ پایدار را در دستور کار قرار داده و با همکاری برخی از شرکای خود مانند GAC-CATL Power Battery و  Guangzhou Nidec Auto Drive System پروژه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های مشترک خود را با هدف رسیدن به اکوسیستم یادشده پیگیری خواهد کرد.

علاوه بر این گروه گِک به افزایش سرمایه‌گذاری، ادغام و ساخت خودرو با تأمین قطعات اصلی خودروهای هوشمند ادامه خواهد داد. این گروه با توجه به آموخته‌های خود از شرکت‌های موفق ژاپنی در زمینۀ ساخت زنجیرۀ تأمین فعال شده و می‌خواهد که 5 تا 10 درصد سرمایه‌گذاری استراتژیک خود را صرف تأمین قطعات اصلی خودروهای هوشمند مانند تراشه‌ها، باتری‌ها، موتورهای الکتریکی، قطعات کنترلی و.. کند. این ابتکار گِک را به سرعت به موفقیت رسانده و یکی از کمپانی‌های پیشرو ملی چین در زمینۀ ساخت خودروهای IVC و توسعۀ وسایل نقلیه الکتریکی خواهد شد.

همچنین گروه گِک در حال تقویت و توسعۀ نوآوری‌های مرتبط به نیمه هادی‌ها و سرمایه‌گذاری صنعتی در این بخش است. به همین منظور گِک سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت‌های Horizon Robotics ،CanSemi، HiRain Technologies و THINKTECH را در دستور کار قرار داده و همکاری‌های خود با تأمین کنندگان جهانی نیمه هادی‌ها مانند NXP Semiconductors و Infineon Technologies را عمیق‌تر خواهد کرد.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.