گام بلند لی اُتو برای جذب سرمایه 2 میلیارد دلاری در آمریکا
با هدف توسعه فناوری رانندگی خودران منتشر شده در ۰۹ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۷

شرکت خودروسازی لی اُتو از تلاش خود جهت جذب سرمایه 2 میلیارد دلاری از طریق عرضه سهام در بازار با هدف جذب سرمایه گذاران آمریکایی خبر داد.

به گزارش خودروم (khodrom.ir)، لی اُتو اکنون در شهر پکن مستقر بوده و بنابر گزارش کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، سرمایه جذب شده توسط این شرکت برای توسعه فناوری‌های جدید از جمله سیستم‌های رانندگی خودکار و ساخت مدل‌های جدید خودرو هزینه می‌شود. لی اُتو سرمایه 2 میلیارد دلاری را از طریق عرضه در بازار سرمایه تأمین می‌کند و معمولاً شرکت‌های مختلف مقدار مشخصی از سهام خود را در طول زمان و از طریق بانک‌های سرمایه‌گذاری با قیمت‌های روز بازار به فروش می‌رسانند. لی اُتو چهار شرکت را به نمایندگی از خود مأمور فروش سهام در بازار آمریکا کرده است.

پیش از این، لی اُتو به عنوان یکی از شرکت‌های خوروساز برقی چینی، نظر سرمایه‌گذاران آمریکایی را جلب کرده بود و به عنوان رقیبی جدی برای شرکت‌های نیو و اکسپنگ شناخته شد. این شرکت چینی عمر کمی دارد و در سال 2015 تأسیس شد و در زمینه ساخت شاسی‌بلندهای برقی سطح بالا با بُرد پیمایشی گسترده تخصص دارد و در حین رانندگی از پیشرانه‌های احتراق داخلی به عنوان ژنراتور شارژ باتری‌های خودروهای الکتریکی استفاده می‌کند.

در حال حاضر، در کشور چین بیش از هر کشور دیگری خودروهای الکتریکی فروخته می‌شود؛ اما هنوز تعداد ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در چین کافی نبوده و افزایش بُرد وسایل نقلیه الکتریکی به مشتریان آنها اطمینان خاطر بیشتری می‌دهد. دو شاسی‌بلند متوسط لی اُتو به نام‌های ONE و L9 در صورتی که فقط از پیشرانه الکتریکی استفاده کنند؛ به ترتیب 188 و 180 کیلومتر بُرد دارند.

با این حال خبر عرضه سهام توسط این شرکت چینی در ایالات‌متحده، باعث سقوط 3.3 درصدی ارزش آن در معاملات اولیه شد.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.