گازوئیل گران نمی‌شود
منتشر شده در ۱۸ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۰

مدیرکل دفتر حمل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از شماره گذاری ۴ هزار دستگاه کامیون وارداتی دست دوم اروپایی خبر داد.

به گزارش خودروم و به نقل از مهر، مهرداد حمداللهی درباره تخصیص سوخت به ناوگان سنگین جاده‌ای بر اساس پیمایش اظهار کرد: طبق مصوبه هیئت وزیران، کارگروه توزیع سوخت بر اساس پیمایش به ریاست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از مهر ۱۳۹۴ اجرایی شده و با گذشت ۷ سال از شروع این طرح، سعی شده نواقص آن برطرف شود.

وی افزود: یکی از مواردی که مورد اعتراض مالکان ناوگان و دارندگان کامیون‌ها بود، بازه زمانی احصای عملکرد کامیون بود و توزیع سوخت بر اساس عملکرد، در ماه بعد اتفاق می‌افتاد؛ به این معنا که ناوگان گازوئیل سوز، عملکردش احصا شده و سوخت آن بر اساس عملکرد ماه گذشته، در ماه بعدی واریز می‌شد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یادآور شد: طولانی بودن این دوره زمانی باعث می‌شد ناوگان بعضاً با کمبود سوخت در روزهای پایانی ماه مواجه شود؛ لذا یکی از تصمیماتی که اتخاذ شد این بود که بازه زمانی را کوتاه کنیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته در مرحله اول بازه زمانی تخصیص سوخت را از یک ماهه به ۱۵ روزه کاهش دادیم تصریح کرد: در حال حاضر در هر ۱۵ روز عملکرد ناوگان سنگین جاده‌ای احصا و سوخت تخصیص داده می‌شود.

حمداللهی گفت: در جلسات اخیر کارگروه پیمایش در شرکت نفت، مقرر شد این دو هفته را به یک هفته کاهش دهیم و قرار است از اول مرداد ماه امسال این مصوبه را اجرایی کنیم.
وی خاطرنشان کرد: نرخ گازوئیل فعلاً همان لیتری ۳۰۰ تومان برای سهمیه یارانه‌ای و ۶۰۰ تومان برای سوخت گیری آزاد است و افزایش قیمت گازوئیل در دستور کار نیست.

این مقام مسئول در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تأکید کرد: موضوع ناوگان وارداتی به ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت منتقل شده است؛ ۱۸ هزار دستگاه کامیون ثبت سفارش شده، ۱۵ هزار دستگاه به گمرکات آمده‌اند، از این ۱۵ هزار دستگاه، ۱۳ هزار و ۷۰۰ دستگاه اظهار شده‌اند که از آنها ۱۰ هزار دستگاه ترخیص شده‌اند و حدود ۵ هزار کامیون اسقاط داشته‌ایم و ۴ هزار دستگاه هم شماره گذاری (پلاک) شده است.

وی درباره حذف اسقاط از چرخه واردات گفت: بر اساس آئین نامه اجرایی، قرار بود در برابر هر یک دستگاه کامیون وارداتی، یک دستگاه کامیون فرسوده اسقاط شود اما به دلیل به هم خوردن چرخه عرضه و تقاضا قیمت کامیون‌های فرسوده‌ای که قرار بود اسقاط شوند، طی یک سال اخیر افزایش ناگهانی داشته است.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: لذا رانندگانی که قرار بود گواهی اسقاط برای کامیون‌های فرسوده ارائه دهند، تا حدودی از این روند منصرف شده‌اند.

منبع: مهر

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.