کد رهگیری برای 55 گروه از قطعات خودرو
منتشر شده در ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۰
قطعات خودرو

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت از نیمه مردادماه، ۵۵ گروه قطعه با کد رهگیری به بازار عرضه شده و تولیدکنندگان موظف شدند این گروه تولیداتشان را با کد رهگیری تولید و به بازار عرضه کنند.

به گزارش خودروم و به نقل از شاتا، «محمدمهدی برادران» دیروز به‌ منظور بررسی شناسه کالا و کد رهگیری قطعات و لوازم یدکی در حوزه خدمات پس از فروش، از انبارهای شرکت تهیه و توزیع قطعات و لوازم یدکی ایران‌خودرو (ایساکو) بازدید کرد. وی در این بازدید، کدهای شناسه قطعات را که در راستای اصالت‌سنجی روی آن‌ها درج می‌شود مورد بررسی قرار داد.

برادران گفت: از نیمه مردادماه، ۵۵ گروه قطعه با کد رهگیری به بازار عرضه شد و تولیدکنندگان موظف شدند این گروه تولیداتشان را با کد رهگیری تولید و به بازار عرضه کنند، البته برای قطعاتی که در بازار بدون کد موجود است نیز فرصت داده شده تا کد رهگیری دریافت کنند.

در این بازدید، بابک سلاجقه مدیرعامل شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو نیز گفت: این شرکت به منظور شفافیت و تشخیص اصالت قطعات یدکی با در اختیار قرار دادن سامانه «اصل بخرید»، مصرف‌کنندگان را یاری کرده تا از اصل بودن قطعه خریداری‌شده اطمینان حاصل کنند.

وی ادامه‌ داد: خریداران قطعات ایساکویی به‌منظور آگاهی از اصالت قطعه، می‌توانند پس از خرید، شماره بارکد درج‌شده روی بسته‌بندی آن را به شماره «۳۰۰۰۳۱» پیامک کرده و بلافاصله پس از ارسال پیامک از اصالت داشتن یا نداشتن قطعه از طریق پیام کوتاه آگاه شوند.

منبع: شاتا

دسته بندی ها: تازه ها
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.