کانسپت لامبورگینی استراتو آفرود از راه رسید
شگفتی قبل از شگفتی! منتشر شده در ۰۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۲۴
لامبورگینی استراتو آفرود

تنها چند روز مانده به رونمایی از لامبورگینی هوراکان استراتو، غول سوپراسپرت ساز ایتالیایی تصاویر نسخه مفهومی آفرودی آن را منتشر کرد.

به گزارش خودروم، کمپانی لامبورگینی، مدل هوراکان استراتو را در تاریخ 30 نوامبر 2022 در آرت بازل واقع در میامی بیچ فلوریدا معرفی خواهد کرد. اکنون تنها چند روز مانده به نمایش آخرین دست آورد لامبورگینی، نسخه مفهومی آفرود استراتو براساس نمونه اصلی این سوپراسپرت معرفی شده است.

آقای Rouven Mohr به عنوان مدیر ارشد فنی لامبورگینی می‌گوید: «استراتو از آن پروژه‌هایی است که به قبلب من نزدیک است. ما در ناردو واقع در استرادا بیانس آزمایشاتی انجام می‌دادیم و بعضی از ما ایده راندن یک هوراکان قدیمی و بروز شده در مسیرهای خاکی را مطرح می‌کردند. عصر بعد از اولین آزمایش من به همراه Maurizio Reggiani و Mitja مشغول صرف شام بودیم. بورکرت و ما درباره ایده ساخت خودرویی بین هوراکان و اوروس صحبت کرد. هدف در اینجا ساخت یک وسیله نقلیه برای آفرود نبود؛ بلکه ما به دنبال یک خودروی قوق‌العاده اسپرت و بی‌سابقه برای عبور از تمام سطوح بویم. بنابراین ما نمونه اولیه را ساختیم. یک خودروی واقعاً باورنکردنی! رانندگی در جاده‌های خالی و با یک رالی بسیار سرگرم کننده است. من افتحار می‌کنم که تولد نسخه نهایی را می‌بینم که منجر به خوشحالی زیاد مشتریان ما می‌شود».

لامبورگینی استراتو آفرود

کانسپت استراتو در ژوئن 2019 معرفی شد. در آن زمان، لامبورگینی مدعی بود که هیچ برنامه‌ای برای تولید این مدل ندارد. هوراکان ویژه 47 میلی‌متر نسبت به نسخه واقعی بلندتر بود. سپر جلو و عقب هم 30 ‌میلی‌متر عریض‌تر بوده و گلگیرها بزرگتر بودند. رینگ‌های 20 اینچی درای آج‌های بلندتر و کلف‌تر برای ایجاد کشش بهتر در خارج از جاده و نسبت به لاستیک معمولی این سوپراسپرت در خیابان بودند.

لامبورگینی استراتو آفرود

مدل مفهومی استراتو از موتور 640 اسب بخاری هوراکان هوراکان اوو با حجم 5,2 لیتری V10 تنفس طبیعی مجهز بود. این خودرو از سیستم چهار چرخ متحرک و به همراه فرمان چهار چرخ استفاده می‌کرد. لامبورگینی با تقویت بخش جلویی و رکاب‌های کناری استراتو، آن را برای عبور از سطوح ناهوار آماده‌تر کرده است. صفحات اسکید از اجزاء مکانیکی محافظت می‌کردند. همچنین در جلو بدنه یک جفت لامپ LED قرار گرفته و نسخه عریضی از آنها هم روی سقف جای گرفته بود.

لامبورگینی استراتو آفرود

مشخصات نسخه تولیدی استراتو کمی نسبت به نسخه مفهومی متفاوت به نظر می‌رسد. خبری از لامپ روشنایی روی سقف نیست و به جای آن این شرکت یک قفسه و اسکوپ برای هدایت هوا به موتور تعبیه کرده است. عضلات عقب زاویه‌ای تند به سمت بالا دارند تا ظاهر تهاجمی را با زاویه خروج مناسب خود بهبود ببخشند.

ما هنوز تصویری از نسخه جاده‌ای استراتو نداریم. در کانسپت استراتو آفرود از رول بار تیتانیومی، مهارهای چهار نقطه‌ای، صندلی‌های کربنی و پانل‌های آلومینیومی کف استفاده می‌شود. استراتو تولیدی آخرین لامبوریگنی خواهد بود که از موتور احتراق تنفسی بدون هیچ سامانه هیبریدی استفاده خواهد کرد. قدرت و خروجی این پیشرانه هنوز فاش نشده و مانند کانسپتی که تصاویر آن را می‌بینید؛ ما انتظار داریم که به سیستم چهار چرخ متحرک مجهز شده باشد.

مشخصات فنی

مدل مفهومی استراتو از موتور 640 اسب بخاری هوراکان هوراکان اوو با حجم 5,2 لیتری V10 تنفس طبیعی مجهز بود. این خودرو از سیستم چهار چرخ متحرک و به همراه فرمان چهار چرخ استفاده می‌کرد.

ویژگی‌ها

هوراکان ویژه 47 میلی‌متر نسبت به نسخه واقعی بلندتر است. سپر جلو و عقب هم 30 ‌میلی‌متر عریض‌تر بوده و گلگیرها بزرگتر هستند. رینگ‌های 20 اینچی درای آج‌های بلندتر و کلف‌تر برای ایجاد کشش بهتر در خارج از جاده و نسبت به لاستیک معمولی این سوپراسپرت در خیابان است

دسته بندی ها: تازه ها منتخب
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.