چانگان لومین به دنبال موفقیت در بازار چین
منتشر شده در ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۵۷

خودروساز چینی چانگان آخرین تلاش‌های خود را برای پیروزی در بخش پُر رونق خودروهای برقی کوچک در بازار خودروی جهان آزمایش کرده و به همین خاطر یک خودروی کوچک و جدید را روانه بازار کرده است.

به گزارش خودروم (khodrom.ir)، مدل جدید شرکت چانگان، لومین (Lumin) نام دارد و براساس پلتفرم خودروهای برقی چانگان توسعه داده شده و در سه نسخه عرضه می‌شود. این خودرو قادر به پیمایش مسافت 155 کیلومتر تا 301 کیلومتر (بسته به نسخۀ خریداری شده) با یک بار شارژ کامل است.

طول لومین 3270 میلی‌متر بوده و عرض و ارتفاع آن به ترتیب 1700 و 1545 میلی‌متر است. فاصلۀ بین دو محور لومین 1980 میلی‌متر است. لومین رقیب جدی مینی EV وولینگ و چری QQ بوده و در همان ساعات اولیۀ فروش و تنها در 11 ساعت، بیش از 15800 سفارش برای آن به ثبت رسید.

خودروهای برقی سایز کوچک بیشترین سهم بازار خودروهای برقی چین را در اختیار دارند. در ماه می سال جاری میلادی، بیش از 106 هزار خودرو برقی در بازار چین به فروش رسید که 33 درصد این رقم را باید به خودروهای برقی کوچک اختصاص داد و در مجموع فروش خودرو در بخش محصولات برقی نسبت به سال گذشته 60 درصد رشد کرده است.

چانگان 8 مدل برقی تولید خواهد کرد و تا پایان سال جاری میلادی تمام آنها را عرضه می‌کند. این خودروساز در چونگ کینگ مستقر بوده و در پنج ماه نخست سال 2022 موفق به فروش 66690 خودروی برقی شد؛ اما هنوز نسبت به رقبای خود از جمله BYD جایگاه پایین‌تری دارد.

به گفته تحلیلگران، لومین با توجه به محبوبیت مدل‌های کوچک در چین، به افزایش فروش خودروهای برقی چانگان کمک خواهد کرد.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.