هیدرون ؛ نام خودروساز جدید و خودران چینی‌ها
منتشر شده در ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۱۲

چن مو، بینانگذار و مدیرعامل سابق توسعه دهنده رانندگی خودکار TuSimple از تأسیس یک شرکت فعال در زمینۀ ساخت کامیون‌های سنگین و خودکار با تمرکز بر سوخت هیدروژن خبر داد.

به گزارش خودروم، چن مو، بینانگذار و مدیرعامل سابق توسعه دهنده رانندگی خودکار TuSimple از تأسیس یک شرکت فعال در زمینه ساخت کامیون های سنگین و خودکار با تمرکز بر سوخت هیدروژن خبر داد.

شرکت جدید چن مو، هیدرون نام دارد و تمرکز آن برروی تحقیق، توسعه، طراحی، ساخت و فروش کامیون‌های سنگین هیدروژنی و زیرساخت‌های مرتبط به سوخت‌گیری خودروهای هیدروژنی است. دفتر مرکزی هیدروژن در لس آنجس ایالات‌متحده آمریکا قرار دارد. منابع نزدیک به کمپانی هیدرون از جذب سرمایه 80 میلیون دلاری آن صحبت کرده و براساس گزارش‌های منتشر شده؛ این استارت آپ جوان تولید سری B محصولات خود را هدف جذب سرمایه 200 میلیون دلاری و ارزش‌گذاری 1 میلیارد دلار آغاز می‌کند.

هیدرون توسط چن مو به بهره‌برداری رسیده و تلاش دارد که صنعت حمل و نقل ایمن‌تر، پاک‌تر و کارآمدتری را با تولید کامیون‌های سنگین هیدروژنی به وجود آورد. این شرکت برای رسیدن به اهداف خود مسیری طولانی در پیش دارد و باید سیستم رانندگی خودکار L4 را به همراه نرم‌افزار رانندگی خودکار خود به کار گرفته و از آنها به عنوان اصلی‌ترین مهره‌های خود استفاده کند.

هیدروژن با مشارکت شرکای خود در آمریکای شمالی، مراکزی را برای تولید خودرو ایجاد کرده و بومی‌سازی تولید خودرو در منطقۀ مزبور را در دستور کار خود قرار داده است. انتظار می‌رود که عرضۀ نسل اول محصولات هیدرون در دهه سوم ماه سوم سال 2024 آغاز شود. کلیه خودروهای هیدرون به سیستم خودران L4 و سنسورهای پیشرفته، عناصر محاسباتی و سایر محرک ها مجهز خواهند شد.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.