هشدار پلیس درباره خرید و فروش وکالتی خودرو
منتشر شده در ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۵۶

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی نسبت به فروش وکالتی خودرو از سوی شهروندان هشدار داد.

به گزارش خودروم به نقل از ایسنا، سرهنگ عین الله جهانی   درباره دردسرها و پیامدهای خرید و فروش خودرو با وکالت‌نامه گفت: یکی از مشکلاتی که گاهی برای هموطنان رخ می‌دهد در خصوص خرید و فروش وکالتی وسایل نقلیه است. ما بارها گفته‌ایم که نباید با وکالتنامه وسیله نقلیه‌ای را فروخته یا خریداری کرد.

وی با بیان اینکه اولین دلیل این است که وکالتی که داده می‌شود هزینه‌های خاص خود را داشته و باید به دفترخانه هزینه آن پرداخت شود؛ گفت:‌ دلیل دیگری که نباید به صورت وکالتی خودرو را خرید و فروش کرد این است که وکالتنامه دارای مدت اعتبار است که پس از اتمام آن از درجه اعتبار ساقط می شود. همچنین برابر قانون اگر یکی از طرفین فوت کند یا مجنون شود وکالت از درجه اعتبار ساقط خواهد شد.

جهانی افزود:‌ همچنین زمانی که خودرو به صورت وکالتی فروخته شود، خریدار با پلاک متعلق به فروشنده تردد خواهد کرد که اگر در این مدت خریدار با خودرو مرتکب تخلفی شود، این تخلف به نام فروشنده ثبت خواهد شد و طبیعتا پیامدهای قانونی آن نیز برعهده صاحب پلاک خودرو خواهد بود.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی ادامه داد:‌ از طرف دیگر ممکن است خودرو فاقد اصالت باشد که باید توسط کارشناسان پلیس راهور از نظر رنگ، شاسی، موتور و… مورد بازدید فنی و تخصصی قرار بگیرد. شماره شاسی و بدنه و … مورد بررسی قرار بگیرد و اقداماتی نظیر آن که از سوی کارشناسان پلیس راهور قابل انجام است. بر همین اساس تاکید پلیس بر این است که معاملات وسایل نقلیه از طریق وکالت نامه انجام نشود و حتما با تنظیم مبایعه‌نامه و مراجعه به مراکز تعویض پلاک انجام شود.

منبع: ایسنا

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.