نخستین خودرو متصل برقی با بومی‌سازی بیش از ۶۰ درصد رونمایی می‌شود
منتشر شده در ۲۰ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۴
خودرو برقی

معاون خودرویی ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: نخستین خودروی متصل برقی با بومی سازی ۶۷ درصدی فناوری اواخر مهرماه جاری رونمایی می‌شود.

به گزارش خودروم و به نقل از ایرنا، ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قصد دارد با همکاری مرکز تحقیقات و نوآوری خودروسازی سایپا رویدادی را با هدف بهره گیری از توان نخبگان و دانش بنیان های این بخش و صنایع توانمند حوزه خودروهای برقی و هیبرید، خودروهای متصل و همچنین زیرساخت ها و تجهیزات تست و آزمون به منظور ارتقای صنعت خودرو برگزار کند.

بر همین اساس این ستاد امروز چهارشنبه میزبان نشست خبری با حضور سیدشهریار زینی معاون خودرویی ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور تشریح جزئیات این رویداد ملی بود.

زینی در این نشست با بیان اینکه، رویداد فناورانه خودروهای آی ام دی ۲ با محوریت گروه خودرویی ستاد حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری با همکاری مرکز تحقیقات شرکت سایپا و شرکت ایرانسل ۲۵ و ۲۶ سایپا باحضور شرکت های دانش بنیان برگزار می شود، افزود: اهدف اصلی این رویداد ارائه آخرین توانمندی ها شرکت های دانش بنیان و فناور در حوزه خودروهای برقی و متصل و همچنین زیرساخت های تست آزمون و البته ارائه نیازهای فناورانه صنایع خودروسازی کشور به منظور رفع آنها و رفع گلوگاه هایی که در حوزه فناوری پیشرفته وجود دارد.

وی گفت: همچنین در این رویداد شاهد چند تفاهم‌نامه بین شرکت های دانش بنیان و مجموعه خودروسازی و دانشگاه های برتر کشور برای رفع نیازهای فناورانه صنعت خودرو خواهیم بود.

معاون خودرویی ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته همچنین از برگزاری نمایشگاهی در کنار این رویداد برای نمایش محصولات و توانمندی های شرکت های دانش بنیان خبر داد.

وی همچنین گفت: در روز افتتاحیه از نخستین خودروی متصل با بومی سازی بیش از ۶۰ درصد از فناوری، همچنین شاهد چند محصول دانش بنیان و دو کتاب در حوزه خودروهای متصل برقی و هیبریدی که با همکاری معاونت تدوین و تالیف شده خواهیم بود.

مدیر گروه خودرویی ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در ادامه از حضور ۳۰ شرکت دانش‌بنیان در رویداد فناورانه خودروهای آی ام دی ۲  خبر داد گفت:تاکنون ۵ هزار شرکت برای حضور در این رویداد ثبت‌نام و همچنین ۳۰ شرکت‌ فعال مرتبط با این حوزه انتخاب و غرفه‌هایی برای عرضه توانمندی‌های آنها در نظر گرفته شده است.

وی همچنین تصریح کرد: در رویداد فناورانه خودروهای آی ام دی ۲ علاوه بر شرکت‌های خودروسازی و اپراتورها و شرکت‌های دانش‌بنیان، انجمن قطعه‌سازان و فعالان صنعتی نیز حضورخواهند داشت.

زینی با تاکید براینکه، خودروهای برقی و هیبریدی تا ۱۰ سال آینده در دنیا جایگزین سایرخودرها خواهد شد، کاهش آلودگی هوا، کاهش مصرف سوخت و هزینه‌های تعمیر و نگهداری را از مزایای خودروهای برقی برشمرد.

زینی با بیان اینکه، چین به عنوان بزرگترین مهد اتوبوس‌های برقی، رشد شتابانی در زمینه تولید خودروهای برقی داشته است افزود: این مهم بیانگر آن است که کشورهای دارای فناوری خودروهای برقی به سوی استفاده از خودروهای برقی گام برداشته اند.

وی افزود: چینی ها بر همین اساس از شرکت‌های خودروساز خود خواسته‌اند برای اینکه شامل جریمه های سنگین نشوند میزان تولید CO۲ را کاهش دهند.

به گفته وی،  تا ۱۰ سال آینده در اتحادیه اروپا، خودروهای غالب، برقی و احتراقی خواهد بود و خودروهای احتراقی سهم کوچکی از صنایع خودروسازی در دنیا را تشکیل خواهند داد.

منبع: ایرنا

دسته بندی ها: تازه ها
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.