ممنوعیت تردد تسلا با برگزاری نشست محرمانه رهبران چین
به دلایل امنیتی منتشر شده در ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۵

پلیس چین به دلایل امنیتی تردد محصولات تسلا در منطقۀ ساحلی بیدایهه واقع در شرق پکن را به مدت دو ماه ممنوع کرد.

به گزارش خودروم (khodrom.ir)، پلیس چین از ابتدای ماه ژوئیه، تردد خودروهای تسلا در منطقۀ ساحلی بیدایهه چین، محل برگزاری نشست سالانۀ رهبران این کشور را به مدت دو ماه ممنوع می‌کند.

تصمیم امنیتی مقامات بیدایهه تنها چند هفته پس از آن اتخاذ شد که تردد خودروهای تسلا مصادف با سفر رئیس جمهور چین، شی جین پینگ، در برخی از جاده‌های مرکزی چنگدو ممنوع شده بود.

یکی از مقامات پلیس بیدایهه که از ذکر نام خود خودداری کرده است؛ دلیل اقدام اخیر را عنوان نمی‌کند، اما به گفتۀ او این اقدامات مربوط به امور ملی چین است. به گفتۀ او بزودی اطلاعیه‌ای مرتبط با این موضوع صادر خواهد شد.

بیدایهه یک تفرجگاه ساحلی در شرق پکن بوده و به طور سنتی میزبان نشست تابستانی رهبران ارشد چین است. در این نشست که پشت درب‌های بسته برگزار می‌شود؛ در مورد تحرکات نیروها و ایده‌های سیاسی بحث می‌شود. چین معمولاً تاریخ برگزاری این نشست را به طور رسمی اعلام نمی‌کند.

به گزارش خودروم، پیش از این نیز محدودیت‌های چنگدو برای خودروهای تسلا به طور رسمی اعلام نشده بود؛ اما با انتشار ویدئوهایی در رسانه‌های اجتماعی و انحراف خودروهای تسلا در مناطق خاص توسط پلیس، این موضوع رسانه‌ای شد. این تنها مورد ممنوعیت برای تردد خودروهای تسلا نیست؛ چون سال گذشته نیز به دلیل نگرانی‌های امنیتی دربارۀ دوربین‌های نصب شده برروی محصولات تسلا، ورود خودروهای این شرکت به منطقۀ برگزاری مجمع ارتش چین ممنوع شده بود.

ایلان ماسک دربارۀ رفتار مقامات چینی با محصولات تسلا گفته است که این خودروها جاسوسی نمی‌کنند و اگر چنین باشد، تسلا تعطیل می‌شود. چند ماه پس از سخنان مزبور، ماسک تمام داده‌های تولیدی خودروهای تسلا در چین را به دولت این کشور فروخت تا در این چین نگهداری شوند.

خودروسازان به طور فزاینده‌ای از دوربین و حسگرهای فعال در محصولات خود استفاده کرده و این امکانات همیشه در حال تصویربرداری از اطراف هستند. کنترل نحوۀ استفاده از تصاویر، داده‌های مکانی و ذخیره‌سازی آنها یک چالش جدید و نو ظهور برای صنعت خودروسازی در سراسر جهان است.

خودروهای تسلا دارای چندین دوربین خارجی بوده و از آنها برای کمک به رانندگان برای پارک خودرو، تغییر مسیر و… استفاده می‌شود.

منبع: رویترز

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.