مدل 2022 فولکس واگن لاویدا وارد بازار چین شد
پیشرانۀ سابق، ظاهری زیباتر منتشر شده در ۰۲ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۷

مشتریان چینی فولکس‌واگن از تاریخ 23 ژوئن 2022 می‌توانند نسخۀ 2022 لاویدا (Lavida) را خریداری کنند. ظاهر نسخۀ 2022 لاویدا نسبت به مدل قبلی کمی تغییر کرده و فضای داخلی آن کمی بهینه شده است. علاوه بر این، لاویدا نسخه‌ای جدید به نام استار اسپرت دارد و مشتریان چینی را غافلگیر خواهد کرد.

به گزارش خودروم (khodrom.ir)، از نظر ظاهری، مدل 2022 و فیس‌لیفت فولکس‌واگن لاویدا، طراحی و سبکی خانواده محور دارد. چراغ‌های جلو باریک‌تر شده و جلوپنجره بزرگ‌تر به نظر می‌آید. در سپر از عناصری اسپرت و خاص به همراه تزئینات کرومی استفاده شده و با توجه به شکل جلوپنجره و طراحی ظریف آن در ناحیۀ مرکزی، مشتریان حس ظرافت و لوکس بودن را دریافت خواهند کرد.

کنارۀ لاویدا 2022 همچنان مانند گذشته بوده و فقط تزئیناتی برای گلگیرها در نظر گرفته شده است. رینگ‌ها نیز دو رنگ بوده و بسیار شیک‌تر از گذشته هستند.

تغییرات در قسمت عقب خودرو، عمدتاً به قسمت پایین سپر محدود می‌شوند. در این قسمت نیز از تریم کرومی و هماهنگ با جلوی خودرو استفاده می‌شود. البته اگزوز دیگر تزئینات فیگوراتیو را دریافت نکرده است. گرافیک چراغ‌های عقب کمی بهبود یافته و نورپردازی بهتر و قابل تشخیص‌تری دارند.

نسخۀ استار مدل 2022 لاویدا، شکل ظاهری یکی از پرفروش ترین سدان‌های بازار چین را هدف قرار می‌دهد. در این نسخه چراغ‌های جلو مشکی و عقب قرمز تیره است. همچنین از جلوپنجره ماتریس ستاره‌ای، سپر و رینگ‌های اسپرت، آینه‌های مشکی، تزئینات جدید سقف و پنجره‌ها و… استفاده شده است. مجموع این تغییرات حدود 300 یوان ارزش داشته و به خوبی پاسخگوی سلیقۀ نسل جوان خواهد بود.

در داخل پانل قبلی با پوششی نرم و دوختی عالی تزئین شده است. فرمان کمی تغییر داشته و شکل خروجی‌های سیستم تهویۀ مطبوع نیز باریک‌تر از نسخۀ 2021 است. در کابین از یک صفحه کیلومتر دیجیتال با ابعاد 10.25 اینچ استفاده شده و یک صفحه نمایش مرکزی با ابعاد 12 اینچ در وسط کنسول قرار می‌گیرد. در نسخۀ استار فضای داخلی کاملاً مشکی بوده و برای ایجاد حس اسپرت بودن، تزئینات خروجی هوا و دوخت پوشش صندلی‌های لاویدا به رنگ قرمز هستند.

از نظر پیشرانه، لاویدا همان مسیر سابق را در پیش گرفته و از پیشرانه‌های 1.5 لیتری و 1.4 لیتری توربو استفاده می‌کند. پیشرانه 1.5 لیتری قدرتی معادل با 111 اسب بخار و گشتاوری 145 نیوتن‌متری دارد و قدرت را با استفاده از یک گیربکس 5 سرعته دستی یا 6 سرعته دستی (بسته به نسخۀ انتخابی) به محور جلو منتقل خواهد کرد. موتور 1.4 لیتری توربو قدرتی معادل با 147 اسب بخار داشته و گشتاور آن 250 نیوتن‌متر است. جعبه دنده این موتور 7 سرعته و دو کلاچه است.

فولکس‌واگن در سال 2021توانست 376878 دستگاه لاویدا را در بازار چین به فروش برساند.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.