لی اتو L9 با 5 متر طول و 5 نمایشگر معرفی می‌ شود
لوکس بودن به زبان چینی ! منتشر شده در ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۱۱

لی اتو اطلاعاتی دربارۀ بروزرسانی‌های شاسی‌بلند برقی، جدید و آینده نگرانۀ خود منتشر کرده است. محصول جدید این کمپانی چینی در تاریخ 21 ژوئن 2022 رسماً معرفی خواهد شد. لی اتو L9 تغییراتی در پیشرانه، کابین، هوش مصنوعی و قابلیت‌های مرتبط با رانندگی هوشمند را تجربه کرده است.

به گزارش خودروم (khodrom.ir)، مدل L9 را باید یک EREV دانست که به موتوری بنزینی با حجم 1.5 لیتر مجهز خواهد بود. همچنین پیشرانه‌ای 130 کیلووات ساعتی در جلو و در کنار موتور احتراقی قرار می‌گیرد و در عقب نیز موتوری با توان 200 کیلووات جا خوش کرده است. مجموع توان پیشرانه‌های برقی 330 کیلووات ساعت بوده و شتاب صفر تا 100 را تنها در 5.3 ثانیه امکان‌پذیر می‌کنند.

گشتاور پیشرانه‌ها 620 نیوتن‌متر بوده و L9 با توجه به باتری 44.5 کیلووات ساعتی، فقط با یکبار شارژ مسافتی در حدود 215 کیلومتر را طی خواهد کرد. مصرف سوخت موتور احتراقی L9 به شکل ترکیبی 5.9 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

طول L9 به بیش از 5.2 متر می‌رسد و عرض آن کمتر از 2 متر خواهد بود. ارتفاع L9 حدود 1.8 متر بوده و فاصله بین دو محور 3.1 متر است. لی اتو در محصول جدید خود 5 صفحه نمایش قرار داده است. بهترین ایده و نمایشگر L9 را باید نمونۀ‌ای کوچک و نصب شده برروی فرمان دانست. یک صفحه نمایش برای کنترل مرکزی، یک صفحه نمایش برای سرنشین و یک صفحه نمایش هم برای سرنشینان عقب در نظر گرفته شده و نمایشگر HUD هم به شکل تعاملی در دسترس خواهد بود.

سیستم نرم افزاری L9 از سخت افزاری متشکل از تراشۀ کوالکام اسنپ دراگون 8155 و 24 گیگابایت رم، 256 گیگابایت حفظۀ پُر سرعت و اتصال دائمی به اینترنت 5G است.شش صندلی L9 برقی بوده و تمام آنها گرمکن دارند و با چرم ناپا پوشیده شده‌اند. کسانی که در دو ردیف جلو یا چهار صندلی جلو می‌نشینند؛ از تهویه، ماساژ ده نقطه‌ای، تکیه گاه برقی پا و کمربندهای ایمنی پیش کشنده لذت خواهند بُرد. هرکسی که به صفحۀ کنترل مرکزی، صفحۀ نمایش سرگرمی سمت شاگرد و صفحه نمایش کابین عقب دسترسی داشته باشد؛ با استفاده از یک کابل C-type می‌تواند به نینتندو سوییچ متصل شود. یک منبع تغذیه 220 ولتی و پورت HDMI نوع C امکان اجرای هر بازی را فراهم می‌کنند.

لی اتو L9 به سیستم رانندگی و استاندارد AD Max مجهز شده است. این سیستم دارای دو پردازنده NVIDIA Orin-X بوده و سخت افزاری شامل 6 دوربین 8 مگاپیکسلی و 5 دوربین 2 مگاپیکسلی دارد. پوشش تصویر در این خودرو 360 درجه خواهد بود. همچنین 5 چراغ برروی بدنه و برای هشدار به عابران پیاده و سایر وسایل نقلیه در نظر گرفته شده است. قیمت این خودرو بیش از 67 هزار دلار خواهد بود.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.