فروش خودروهای وارداتی از هفته سوم دی 1401
منتشر شده در ۰۵ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۱۳
بورس کالا

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از فروش خودروهای وارداتی در بورس کالا و از هفته سوم دی ماه 1401 خبر داد.

به گزارش خودروم، سخنگوی وزارت صمت ضمن تاکید بر افزایش سرعت فروش خودروهای وارداتی از روزهای آینده، از ثبت سفارش واردات 27 هزار دستگاه خودرو خبر داد.

به گزارش ایسنا، امید قالیباف گفت: ثبت سفارش خودرو تا پایان هفته آینده به 40 هزار دستگاه خواهد رسید و همزمان عرضه و فروش خودروها به صورت تحویل فوری و سه ماهه از هفته سوم دی ماه در بورس کالا برنامه‌ریزی شده است.

سخنگوی وزارت صمت تاکید کرد: روند ورود خودرو نیز سرعت بیشتری خواهد گرفت و هدف‌گذاری واردات 100 هزار دستگاه تا پایان سال محقق خواهد شد.

گفتنی است که شنبه هفته جاری (3 دی ماه) نخستین شناور حامل محموله خودروهای وارداتی در بندر «لنگه» پهلودهی و کار ترخیص نخستین خودروهای وارداتی به کشور پس از پنج سال وقفه، آغاز شد.

این محموله شامل 22 خودرو و 6 نمونه محصولات کیا از جمله سراتو، ریو، پیکانتو، پگاس، سونت (شاسی‌بلند) و اسپورتیج (شاسی‌بلند) است که از کره جنوبی، وارد بندرگاه بنادر و دریانوردی غرب استان شد. قرار است این محموله برای ترانزیت به گمرک شهریار تهران بارگیری شود.

وزارت صمت اعلام کرده است که برای واردات 200 هزار دستگاه خودرو ظرف شش ماه آینده برنامه‌ریزی شده که در سه ماهه باقیمانده تا پایان امسال 100 هزار دستگاه و به همین تعداد هم در سه ماهه ابتدایی سال 1402 خودرو از طریق واردات تامین می‌شود. تحویل خودروها در دو بازه سه و شش ماهه خواهد بود که البته این زمان با توجه به ساخت خودرو، حمل آن تا رسیدن به کشور و طی مسیر فرآیند واردات و ترخیص، طبیعی است.

منبع: ایسنا

دسته بندی ها: تازه ها
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.