طرح واردات خودرو با صادرات فرش!
منتشر شده در ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۰
واردات خودرو

رئیس مرکز ملی فرش ایران ضمن اشاره به اینکه فرشی که گفته شده از طلا بوده و به پوتین هدیه دادیم در نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود و خواهید دید که از ابریشم بوده، در مورد واردات خودرو در مقابل صادرات گفت: افرادی که ۷۰ میلیون دلار صادرات فرش داشته باشند، می‌توانند در مقابل آن خودرو وارد کنند.

به گزارش خودروم، رئیس مرکز ملی فرش ایران در نشست خبری بیست و نهمین نمایشگاه فرش دستباف ایران خبر از واردات خودرو به ازای صادرات فرش داد. به گفته فرحناز رافع افرادی که ۷۰ میلیون دلار فرش صادر کنند، می‌توانند خودرو وارد کنند.

این مقام مسئول جزئیات بیشتری در رابطه با طرح مزبور بیان نکرده و فعلاً ما از نحوه اجراء و چگونگی آن اطلاعی نداریم؛ اما با توجه به حجم صادرات فرش و تشویق بازرگانان و تجار فرش ایرانی به تجارت بیشتر این محصول فرهنگی، قطعاً این اقدام موجب حمایت بیشتر صنعت فرش شده و در مقابل واردات خودرو به کشور را تسهیل می کند.

لازم به ذکر است که آئین نامه جدید واردات خودرو توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تدوین شده و ظاهراً به تصویب نهایی رسیده است. این آئین نامه قرار بود که دیروز(29 مرداد ماه 1401) منتشر شود؛ اما تا به این لحظه خبری از جزئیات مرتبط به آن نیست و تنها اطلاعات اندکی در رابطه با سقف دلاری واردات و تعرفه های مرتبط به آن منتشر شده است.

دسته بندی ها: تازه ها
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.