سرمایه گذاری فاو برای توسعه تراشه های هوش مصنوعی چین
منتشر شده در ۰۶ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۷

یکی از توسعه دهندگان تراشه‌های هوش مصنوعی چین به نام شرکت Horizon Robotics، خبر از سرمایه‌گذاری گروه فاو در زمینۀ توسعه هوش مصنوعی و تقویت برنامه‌های خود داد.

به گزارش خودروم (khodrom.ir)، به گفته مقامات Horizon Robotics، سرمایه‌گذاری فاو به منظور تحقیق و توسعۀ فناوری‌های مرتبط به تراشه‌های هوش مصنوعی پیشرفتۀ خودرو و افزایش قابلیت کاربردهای مهندسی آنها انجام می‌شود.

این شرکت از اوایل ماه می همکاری خود به عنوان تامین کننده تراشه با برند هونگچی، به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های شرکت فاو را آغاز کرده بود. براساس اطلاعات منتشر شده توسط هونگچی، آنها یک سیستم کنترلی هوشمند را با استفاده از تراشه‌های Horizon Robotics Journey 5 خواهند ساخت و به قدرت محاسباتی 384-512 TOPS خواهند رسید. هونگچی برای رسیدن به هدف خود از آخرین معماری الکتریکی استفاده کرده و به سراغ FEEA 3.0 رفته است. هونگچی انتظار دارد که تا سال 2023 سیستم مزبور را به شکل انبوه در وسایل نقلیه خود به کار ببرد.

شرکت Horizon Robotics از زمان تأسیس خود با خودروسازان و سرمایه‌گذاری‌های متعددی مواجه بوده و حالا بخشی از زنجیرۀ تآمین شرکت‌هایی مانند گریت وال، سایک، BYD، کاتل، اینتل و… است.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.