سایک مکسوس میفا 9 عرضه شد
با پیشرانۀ الکتریکی 180 کیلوواتی و گشتاور 350 نیوتن‌متری منتشر شده در ۰۵ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۰

سایک ون مکسوس میفا 9 را با پیشرانۀ الکترونیکی و با قدرت 180 کیلووات معرفی کرد.

به گزارش خودروم (khodrom.ir)، تصاویری که پیش روی شماست، خودروی سایک مکسوس میفا 9 (Maxus MIFA) را نشان می‌دهد. نسخۀ تولیدی میفا 9 در جریان برگزاری نمایشگاه خودروی گوانگژو 2021 معرفی شده بود. اکنون میفا 9 رسماً وارد بازار چین شده و خریداران از تاریخ 29 ژوئن 2022 می‌توانند برای خرید آن مبلغی بین 40 هزار تا 57 هزار دلار پرداخت کنند.

مکسوس(Maxus) هم اکنون در مالکیت کمپانی بزرگ سایک از کشور چین است؛ اما این برند، یک خودروساز بریتانیایی بود و سایک در سال 2010 توانست آن را خریداری کند. مکسوس ابتدا در بیرمنگام به تولید ون‌های مسافری و تجاری اشتغال داشت؛ ولی در سال 2008 ورشکسته شد و GAZ روسیه آن را خرید و نام اکو کانسپت را جایگزین مکسوس کرد. اما روس‌ها نیز از پس ادارۀ مکسوس برنیامدند و در نهایت سایک موفق شد که در سال 2010 آن را خریداری کند.

میفا 9 اولین خودروی مکسوس مبتنی بر پلتفرم انعطاف‌پذیر و هوشمند میفا(MIFA) بوده و به همین دلیل هم نام آن با کلمۀ میفا شروع می‌شود. ابعاد این محصول 5270، 2000، 1840 میلی‌متر بوده و فاصلۀ بین دو محور 3200 میلی‌متر است. میفا 9 به دو درب کشویی برقی در دو طرف مجهز شده است.

نمای جلو و جلوپنجره دارای طراحی و شکل ظاهری اکثریت خودروهای برقی بوده و خبری از ورودی هوا نیست. چراغ‌های جلو و کاپوت بزرگ، بر آینده‌نگری میفا 9 تأکید دارند. چراغ‌های عقب شکلی y شکل دارند و انتهای آنها به سمت کناره‌های خودرو کشیده شده‌اند. میفا 9 شیشه‌های بزرگی دارد و نور را به خوبی به درون کابین خود هدایت خواهد کرد.

فضای کابین دارای طراحی مینیمالیستی است. پنل مشکی رنگ میفا 9 شامل سه صفحه نمایش بزرگ است. یک صفحه نمایش به عنوان نمایشگر کیلومتر، یک صفحه نمایش به عنوان کنترل مرکزی و یک صفحه نمایش هم برای سرگرمی و… وجود دارد. قطعات الکتریکی میفا 9 قدرت پردازشی خود را با به کارگیری توان تراشه‌های کوالکام 8155 و مدیاتک 8666 تأمین می‌کند. همچنین میفا 9 دارای سیستم کمکی رانندگی پیشرفته به نام Utopilot است. سیستم Utopilot به یک دوربین 8 مگاپیکسلی در جلو، پنج دوربین 2 مگاپیکسلی و رادارهای موج 5 میلی‌متری مجهز شده است. سیستم مزبور به یک نقشۀ دیجیتال جدید با ذخیره‌سازی اطلاعات 327 هزار کیلومتر جاده مجهز شده و به وسیلۀ OTA بروزرسانی می‌شود.

میفا 9 شش سرنشین را در سه ردیف حمل می‌کند و در هر دریف دو صندلی قرار دارد. صندلی‌های ردیف دوم و سوم را می‌توان به صورت الکترونیکی به سمت جلو حرکت داد تا فضای بیشتری برای قرار دادن بار فراهم شود. همچنین می‌توان به صورت الکترونیکی نوع تهویه، گرامایش و ماساژ صندلی‌ها را تنظیم کرد. علاوه بر این سرنشینان ردیف دوم می‌توانند از برق 220 ولت و صفحه نمایش 10.1 اینچی استفاده کنند.

میفا 9 به یک بسته باتری لیتیوم یونی 90 کیلووات ساعتی کاتل مجهز شده و بُرد پیمایشی آن 560 کیلومتر است. میزان مصرف انرژی در هر 100 کیلومتر 17.9 کیلووات ساعت است. پیشرانۀ الکتریکی میفا 9 قدرتی معادل با 180 کیلووات و گشتاوری 350 نیوتن‌متری دارد. سایک تا سال 2023 بُرد پیمایشی میفا 9 را به 650 کیلومتر می‌رساند.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.