زمان تولید سایپا P90 اعلام شد
منتشر شده در ۱۷ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۰
سایپا P90

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از تولید خودروی P90 براساس پلتفرم ساندرو و با استانداردهای 85 گانه در بهمن ماه امسال خبر داد.

به گزارش خودروم، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از افتتاح خط تولید خودروی P90 سایپا در بهمن‌ماه خبر داد. محمدعلی تیموری با اعلام این خبر افزود: این خودرو روی بن سازه (پلتفرم) ساندرو تعبیه شده و استاندارد‌های 85 گانه را پاس می‌کند.

وی ادامه داد: موتور این خودرو ME16 است. در مگاموتور در حال راه‌اندازی خط تولید آن هستیم و اولین نمونه‌های آن تولید شده و بازار هدف این خودرو کشور روسیه است. تیموری گفت: برنامه امسال سایپا تولید 650 هزار دستگاه خودرو است که 10 هزار دستگاه صادرات محصول تعهد داریم و 100 هزار خودرو نیز وارداتی و مونتاژی خواهد بود.

حدود 540 هزار دستگاه نیز تولید داخل است و در حوزه تولید داخلی تمام فرآیند‌ها در حال اجراست. وی اضافه کرد: در دنیا توسعه قطعه‌سازی بر توسعه خودروسازی مقدم است و تا توسعه قطعه‌سازی اتفاق نیفتد صنعت خودروسازی رشد نمی‌کند.

با توجه به اینکه 6 شرکت خودروساز در گروه سایپا فعال هستند، تلاش می‌کنیم ظرفیت این سایت‌های تولیدی را که سال گذشته 25 درصد فعال بوده امسال به ظرفیت 50درصد برسانیم و برای رسیدن به 80 درصد ظرفیت برنامه ریزی کرده‌ایم. وی افزود: تا هفته گذشته حدود 400 هزار خودرو تحویل مشتریان شده و تعهدات معوق زیر هزار دستگاه است. برای تنظیم بازار تولید امسال 92 هزار دستگاه بیشتر از مدت مشابه در سال گذشته بوده است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: بازار‌های صادراتی امسال گروه سایپا کشور‌های عراق و ونزوئلا هستند که اولین محموله‌ها به این دو کشور ارسال شده است. هزار دستگاه خودرو به عراق به صورت CKD ارسال شده است و به ونزوئلا نیز پک اول هزاردستگاهی ارسال شده و پک دوم دوهزار‌دستگاهی در مرحله آماده‌سازی است. وی با اشاره به اینکه خودرو‌های گروه سایپا در چند ماه اخیر از قرعه‌کشی خارج شده‌اند، گفت: هر زمان در سامانه سایپا بر اساس مجوز‌های تولید، فروش محصول اعلام شود مردم می‌توانند همه خودرو‌های ما را ثبت‌نام کنند.

تیموری گفت: با توجه به اینکه امسال قیمت دستمزد‌ها نزدیک به 57 درصد، ترخیص قطعات و خودرو‌ها از نرخ ارز 4200 تومانی به ارز نیمایی 28 هزار و 500 تومانی افزایش و قیمت مواد اولیه هم رشد چشمگیری داشته، ولی نرخ محصولات هیچ‌گونه افزایشی نداشته و قیمت تمام خودرو‌های سایپا بر اساس قیمت‌گذاری سال گذشته بوده است.

منبع: صدا و سیما

دسته بندی ها: تازه ها
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.