رکود در بازار فروش خودرو پکن
منتشر شده در ۰۴ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۷
بازار خودرو چین

بازار فروش خودرو در پایتخت چین در رکود به سر می‌برد و داده‌های دریافتی نشان دهندۀ کاهش فروش خودرو در شهر پکن است.

به گزارش خودروم (khodrom.ir)، براساس داده‌های گردآوری شده توسط موسسۀ تحقیقاتی Gasgoo Auto، پکن، پایتخت چین در پنجمین ماه سال 2022 شاهد رکود بازار فروش خودرو بود و در ماه می مجموعاً 21095 خودروی سواری در پایخت چین خریداری شد که نسبت به ماه گذشته کاهش 34.43 درصدی یافته است.

در بین 10 برند نخست و پُر فروش بازار پکن نام دو برند چینی BYD و SINOGOLD جلب توجه می‌کند. کمپانی BYD توانست 2523 خودرو در ماه می به شهروندان پکن بفروشد و با اختلاف 24 خودرو نسبت به فولکس واگن، رتبۀ دوم فروش را به خود اختصاص داد. برند چینی SINOGOLD هم با فروش 2454 خودرو به شکل شگفت انگیزی توانست جایگاه سوم را به دست آورد. برند مزبور یک خودروساز الکتریکی مستقر در شاندونگ بوده و همۀ خودروهای فروخته شدۀ این کمپانی از نوع Junxing بودند و جایگاه نخست جدول آماری را از نظر پرفروش ترین مدلِ خودرو از آن خود کرده است. براساس جدول مزبور جایگاه دوم و سوم به BYD یوان پلاس با 1025دستگاه و تسلا مدل Y با 473 دستگاه اختصاص یافته است.

در ماه می خودروسازان در پایتخت چین توانستند 8427 خودروی پاک و برقی را به فروش برسانند. سهم عمدۀ بازار برقی‌ها در اختیار BYD است و سایر محصولات فروخته شده شامل تسلا Y و فولکس واگن ID.4 CROZZ هستند.

نیو از میان استارتاپ‌های خودروسازی چین، رتبۀ اول فروش خودرو در ماه می را به دست آورد و در عین حال لی اُتو توانست 299 خودرو را به شهروندان پایتخت چین بفروشد.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.