
براساس دادههایی که به اشتراک گذاشته شده، حدود ۴۰۳ هزار و ۲۹ دستگاه خودروی برقی پلاگینی مسافری جدید در ماه مه در چین به ثبت رسیده که ۱۰۹ درصد بیشتر از یکسال قبل است.
به گزارش خودروم (khodrom.ir) و به نقل از دنیای اقتصاد، با پایانیافتن قرنطینههای کووید-۱۹، چین بار دیگر در حال افزایش تولید خودروهای الکتریکی است. براساس دادههایی که به اشتراک گذاشته شده، حدود ۴۰۳ هزار و ۲۹ دستگاه خودروی برقی پلاگین مسافری جدید در ماه مه در چین به ثبت رسیده که ۱۰۹ درصد بیشتر از یک سال قبل است. در سالجاری تاکنون، فروش بیش از ۸/ ۱ میلیون خودروی برقی سواری جدید در چین به ثبت رسیده است.
سهم خودروهای پلاگین به ۳۱ درصد افزایش یافت که ۲۳ درصد برای خودروهای تمام برقی بود. خودروهای BEV در اکثریت باقی ماندند؛ اما خودروهای هیبرید پلاگین نرخ رشد بالاتری را نشان دادند. در سال ۲۰۲۱، کل ثبتنام خودروهای برقی پلاگین با حدود ۱۵۳درصد افزایش، سالانه به بیش از ۲/ ۳میلیون دستگاه (از ۲۷/ ۱میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۰) رسید.
براساس برخی پیشبینیها، در سال ۲۰۲۲، تعداد کل ممکن است به ۵ تا ۶ میلیون برسد. بازار خودروهای پلاگین در چین نه تنها بهسرعت گسترش مییابد، بلکه بیشتر تحت سلطه مدلهای چینی قرار میگیرد. با موقعیت رو به رشد BYD، این پرسش پیش آمده است که آیا تسلا میتواند پس از قرنطینه که تولید در شانگهای را در آوریل و بخشی از ماه مه از ریل خارج کرد، به اوج بازگردد؟
شرکت تسلا در طول ماه آوریل عمدتا تعطیل بود؛ زیرا منطقه شانگهای بهشدت تحتتاثیر قرنطینه قرار گرفت، اما دوباره به تولید بازگشت. در ماه آوریل حدود ۲۸۰ هزار و ۶۱۴ دستگاه خودروی برقی سواری جدید در چین به ثبت رسید که ۶۱درصد بیشتر از سال قبل بود. این تعداد بیشتر از مجموع سایر نقاط جهان و شامل خودروهای کوچک هم بود.
منبع: دنیای اقتصاد