ذخیره سازی بنزین شروع شد
برای نوروز منتشر شده در ۰۸ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۰
بنزین

قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: در حال حاضر تولید و مصرف بنزین یکسان است به طوری که روزانه 105 میلیون لیتر تولید و 103 میلیون لیتر بنزین مصرف می شود.

به گزارش خودروم، چند روزی است که اخبار بنزین در رأس خبرهای روز قرار گرفته و مسئولان امر خبرهای جدیدی در این زمینه می‌دهند به طوری که جلیل سالاری، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ایران گفته بود «متوسط مصرف روزانه بنزین کشور از ابتدای سال تاکنون 103,5 میلیون لیتر در روز رسیده است.» اما این سوال پیش می‌آید که آیا از ذخایر استراتژیک در حال تأمین بنزین هستیم، علی زیار در در رابطه با این موضوع گفت: تولید و مصرف تقریباً یکسان است که میزان تولید بنزین در روز به 104 الی 305 میلیون لیتر می‌رسد، البته این رقم با توجه به تعمیر به پالایشگاه‌ها متغیر است.

وی افزود: اکنون میزان مصرف روزانه بنزین به 103 میلیون لیتر می‌رسد. علی زیار در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در حال حاضر صادرات یا واردات بنزین صورت می‌گیرد؟ اظهار داشت: در شرایط فعلی صادرات و واردات بنزین انجام نمی‌گیرد و در حال ذخیره سازی بنزین برای ایام نوروز هستیم، زیرا در ایام نوروز میزان مصرف بنزین افزایش پیدا می‌کند.

وی در خاتمه اضافه کرد: هیچ کدام از پتروشیمی‌ها بنزین نمی‌سازند و ساخت بنزین براساس استانداردها در پالایشگاه‌ها تولید می‌شود.

منبع: مهر

دسته بندی ها: تازه ها
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.