داخلی سازی 50 درصدی موتور M۴۴
منتشر شده در ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۰
خودرو مشترک M44

کارشناس مهندسی گروه سایپا سیتروئن گفت: بیش از ۵۰‌ درصد موتور خودروی مشترک ایران‌خودرو و سایپا داخلی‌سازی شده است.

به گزارش خودروم و به نقل از صدا و سیما، این خودرو از یک موتور ۴ سیلندر، ۱۶‌ سوپاپ و ۱۶۰۰‌ توربو برخوردار است. محمدموسوی با اشاره به این که خودرو M۴۴ با همکاری ایران‌خودرو در شرکت سایپا سیتروئن در حال تولید است، افزود: این خودرو ۱۶۵ اسب بخار و گشتاور ۲۴۵ نیوتن‌متر دارد.

همچنین دارای یک موتور دوقلوی توربو‌شارژ است که شتاب صفر تا ۱۰۰ آن به هشت ثانیه رسیده است. وی گفت: خودروی M۴۴ می‌تواند یک خودروی قدرتمند مناسب خانواده برای رانندگی برون و درون‌شهری باشد که اگر تا ‌۷۰درصد موتور داخلی‌سازی شود، قیمت آن هم مناسب‌تر خواهد شد.

موسوی با اشاره به نمونه مشابه خارجی خودروی M۴۴ افزود: دانگ‌فنگ نسخه صندوقدار این خودرو را از سال ۲۰۲۰ به بازار چین فرستاده و نامش را سیتروئن C۳L گذاشته است. ضمن اینکه شرکت‌های بی‌ام‌و و بنز هم از این موتور برای خودرو‌های کوچک استفاده می‌کنند، اما ما با بهینه‌سازی موتور و توربوسازی آن توانستیم نسخه مطلوب‌تری از آن ارائه دهیم.

وی با اشاره به دیگر قطعات این خودرو گفت: حدود ۶۷ درصد قطعات خودرو M۴۴ با محصولات ایران‌خودرو مشترک است و تمام خطوط بدنه، رنگ و مونتاژ این خودرو در شرکت سایپا سیتروئن نصب و آماده تولید است. امکاناتی نظیر سیستم کنترل پایداری، فرمان برقی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، دی‌لایت، ترمز‌های دیسکی به همراه ABS EBD و BA و تودوزی و تزئینات داخلی چرم و پارچه‌ای برای این خودرو ذکر شده، اما هنوز اطلاعات کامل و قطعی مبنی بر زمان عرضه یا قیمت آن مشخص نیست.

منبع: صدا و سیما

دسته بندی ها: تازه ها
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.