
زمانی که مبلغ زیادی برای خرید یک خودروی پرچمدار پرداخت میکنید؛ قطعاً انتظار عملکردی تقریباً بیعیب و نقص را دارید. به همین خاطر کاربران اینترنتی پس از انتشار اخباری مبنی بر توقف ناگهانی نیو ET7 بدون فشار پدال ترمز توسط راننده، شوکه شدند.
به گزارش خودروم، تحویل نیو ET7 به مشتریان از ماه مارس سال جاری میلادی آغاز شد و خریداران پس از پرداخت 70900 دلار آمریکا خودروی نیو ET7 را در چین و اروپا تحویل گرفتهاند.
اکنون یکی از مالکان نیو ET7 تجربۀ خود از رانندگی با آن را در وبسایت انجمن نیو به اشتراک گذاشته است. او 16 ماه منتظر تحویل خودرو بود و پس از 13 روز از تحویل خودرو به او، متوجه مشکل فنی خودرو شد. وی گزارش میدهد که خودرو در حین حرکت و به طور ناگهانی برق را قطع و وصل کرده و ترمزها پس از این اتفاق از مدار خارج میشوند و خودرو به آرامی در جای خودش میایستد. این راننده متوجه شد که تمام قطعات الکتریکی نیو ET7 به خوبی کار نمیکنند.
حالا یکی از مدیران ارشد نیو فاش کرده که این راننده بخت برگشته تنها نیست و دو شکایت مشابه دیگر نیز دریافت شده است. به گفته او مشاهدات اولیۀ حکایت از نقص باتری 12 ولتی خودرو دارد و ظاهراً ولتاژ کافی نداشته و به همین منظور هم یک اعلان برروی داشبورد ظاهر میشد که خیلی واضح به نظر نمیرسید.
نیو برای حل این مشکل یک به روزرسانی نرمافزاری فوری را ارائه کرد که اعلان خرابی مزبور را بیشتر مورد توجه قرار میدهد. خودروهایی که هنوز به مشتریان تحویل داده نشدند؛ این بروزرسانی ویژه را دریافت خواهند کرد.
به گفته نیو مشکل باتری 12 ولتی فقط برای تعداد کمی از نیو ET7ها رخ میدهد و واحدی برای شناسایی و جایگزین کردن باتریهای معیوب تشکیل شده است. نیو ET7 در سه نسخۀ و به صورت تک موتورِ و یا دو موتورِ عرضه میشود. در بهترین نسخه حداکثر قدرت پیشرانه 480 کیلووات و گشتاور آن 850 نیوتنمتر است. شتاب صفر تا 100 نزدیک به 3.9 ثانیه بوده و باتریهای 70، 100 و 150 کیلوات ساعتی، امکان پیمایش 500، 700 و 1000 کیلومتر را با یکبار شارژ کامل فراهم میکنند.