تعداد خودروهای ناقص ایران خودرو صفر شد
منتشر شده در ۰۸ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۰
تولید خودرو - خط تولید تارا

مدیرعامل ایران خودرو گفت: تعداد خودروهای ناقص در پارکینگ های ایران خودرو صفر مطلق است.

به گزارش خودروم، مهدی خطیبی هفتم دیماه 1401 در جریان افتتاح نمایشگاه خودرو در اراک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان مرکزی استانی صنعتی به شمار می رود و بیش از 110 قطعه ساز بزرگ در این استان مشغول به تولید هستند و حدود ۱۱ درصد از قطعات مورد نیاز صنعت خودرو کشور در این استان تولید می شود.

وی با بیان اینکه این استان، دارای ظرفیت بسیاری است و محصولات تولیدی آن جزو با کیفیت ترین اقلام تولیدی به شمار می رود، افزود: با ظرفیت سازی هایی که در آینده صورت می گیرد امید است که شاهد سهم بیشتر استان مرکزی در تولید خودرو در گروه صنعتی ایران خودرو باشیم.

خطیبی در خصوص روند تولید در ایران‌خودرو تصریح کرد: در سال جاری و در طی رقم خوردن اتفاق مهم در گروه صنعتی ایران خودرو، این گروه با تولید خودروی ناقص به صورت کامل خداحافظی کرد و از ابتدای خردادماه امسال 100 درصد تولیدات این گروه صنعتی، کامل شد. برنامه تولید تا پایان سال حدود 750 هزار دستگاه بوده است که امید است بخش زیادی از آن محقق شود و امروز نیز بیش از 470 هزار دستگاه خودرو تولید شده و 149 هزار دستگاه نسبت به مدت مشابه سال قبل تولید شده است، براساس این امر میزان عرضه و تحویل خودرو به بازار بیش از 40 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی گفت: طبق قول اردیبهشت ماه، متعهد شدیم که هر ماه یک رونمایی و یک اتفاق جدید از سوی این گروه صنعتی رقم بخورد که تا امروز “هایمای 8 اِس، آریسان ۲، کشنده آتامان، کشنده اچ 5، کامیونت آترین، اتوبوس برقی تارای برقی و … ” جزو محصولاتی هستند که امسال رونمایی شدند و برای مردادماه سال آتی دو محصول کاملا جدید شامل “ریرا یا پروژه 425 و تی اف 21” در کلاس اقتصادی همراه با استانداردهای 85 گانه جمهوری اسلامی رونمایی می شود.

مدیرعامل ایران خودرو اضافه کرد: پروژه تولید کامل، به تنهایی 25 درصد ارتقای کیفیت برای محصولات داشته است، علاوه بر آن 279 پروژه ارتقای کیفی در گروه صنعتی ایران خودرو تعریف شده که 80 درصد آن پیاده شده است و امروز نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد ارتقای کیفیت 50 درصدی در تمامی تولیدات ایران خودرو هستیم و این ارتقا به مرور برای مشتریان محسوس خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه از ابتدای خردادماه تولیدی ناقصی انجام نشده است و این امر این فرصت را داده است که خودروهای ناقص را جمع کنیم و تعداد خودروهای ناقص در پارکینگ های ایران خودرو صفر مطلق است، گفت: سال گذشته بالغ بر 90 هزار دستگاه خودروی ناقص در پارکینگ ها داشتیم که امروز این رقم به صفر رسیده است.

منبع: ایسنا

دسته بندی ها: تازه ها
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.