بروزرسانی پژو 408 برای بازار چین ؛ همان همیشگی !
منتشر شده در ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۰

سدان جدید پژو 408 با سرمایه‌گذاری مشترک دانگ فنگ و پژو به تولید رسیده و به شکل اختصاصی در بازار چین عرضه خواهد شد.

به گزارش خودروم، پژو 408 چینی‌ها را به هیچ عنوان نباید با مدل جدیدتر آن برای عرضه در آینده و بازار اروپا اشتباه گرفت؛ چون نمونه اروپایی آن شبیه به کراس‌اوورها طراحی شده است. در واقع سدان پژو 408 چینی‌ها کاملاً جدید نیست؛ اما می‌توان آن را فیس‌لیفتی برای ایجاد چند تغییر محدود دانست.

در حقیقت پژو 408 چینی‌ها نمونه‌ای بروز شده از نسل دوم و ایده‌آل پژو 408 در سال 2014 است. نمونۀ یاد شده در چین به تولید می‌رسید و حالا پلتفرم  EMP2 PSA و حاصل همکاری پژو سیتروئن و گروه دانگ‌فنگ برای چینی‌ها به یادگار مانده است. آخرین بار پژو 408 در سال 2018 فیس‌لیفت شد.

اکنون 408 موتوری 1.2 لیتری توربو با قدرت 136 اسب‌بخار دارد و جعبه دنده‌ای 6 سرعته و DCT وظیفۀ انتقال قدرت را برعهده گرفته است. نمونه دیگر پژو 408 از موتور 1.6 لیتری توربو و توان 170 اسب‌بخار بهره برده و جعبه دنده‌ای 6 سرعته و دستی نیروی پیشرانه را به چرخ‌ها منتقل می‌کند. قیمت پژو 408 از 18 هزار دلار شروع شده و به محدوده 24 هزار دلار می رسد.

پژو 408 جدید از پیشرانه 1.6 لیتری توربو با قدرت 170 اسب‌بخار استفاده خواهد کرد و به همین دلیل دربارۀ استفاده از موتور 1.2 لیتری توربو مطمئن نبوده و هنوز نمی‌دانیم که آیا پژو از موتور مزبور در نسخه جدید هم استفاده می‌کند یا خیر. از نظر ظاهری پژو 408 جدید بسیار مدرن‌تر از نمونه فعلی است. طراحی آن شبیه به دیگر پژوهای جدید بازار بوده و جلوپنجره شیک و بزرگ آن به همراه لوگوی جدید پژو، آن را با سایر محصولات خانواده پژو هماهنگ کرده است.

دستگیره درها، آینه‌ها و رینگ ها تغییر کرده‌اند. ابعاد خودرو و فاصله محوری 2730 ثابت مانده است. در عقب، چراغ‌ها هیجان‌انگیز به نظر رسیده و طراحی نور آنها Lion’s Claw LED نام دارد. رنگ کلی نمونه معرفی شده بسیار خاص بوده و ترکیبی از آبی و سبز است و زیر نور شبیه به یک روکش به نظر می‌رسد.

فضای داخلی در مقایسه با مدل‌های قبلی کاملاً تغییر کرده و از زبان طراحی  i-Cockpit پژو و اتصال Blue-i 3.0 استفاده شده است. در داخل یک صفحه کیلومتر بزرگ و دیجیتالی در بالای فرمان قرار گرفته و صفحه نمایش اصلی با ابعاد 10 اینچ در میان کنسول قرار دارد. کابین به اندازه کافی زیبا است؛ اما نشان می‌دهد که 408 چینی یک خودروی مدرن نیست؛ چون اکثر رقبای چینی این خودرو به یک صفحه نمایش دیجیتالی کوچک و تقویت شده توسط HUD به همراه صفحه نمایشی لمسی و بزرگ در کنسول وسط مجهز هستند.

پژو 408 جدید اواخر ماه اوت وارد بازار خودروی چین خواهد شد. اما آیا عرضه این خودرو به بهبود وضعیت فروش PSA در بازار جهانی کمک خواهد کرد؟ پاسخ منفی است؛ اما عرضه خودرویی مرتبط به سال 2014 امتحان جالبی خواهد بود.

باید دانست که بسیاری از خودروسازان چینی در متاورس سرمایه‌گذاری کرده و در حال افتتاح نمایندگی در دنیای مجازی هستند. پژو هم به جمع آنها پیوسته و از سخنگوی مجازی خود در 408 چینی بهره می‌برد.

دسته بندی ها: تازه ها منتخب
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.