بازگشت شانگهای به صنعت خودروسازی چین با کاهش کرونا
منتشر شده در ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۸
صنعت خودروسازی چین

براساس گزارش مجله اوراق بهادار چین، چندین تولیدکنننده خودرو در شانگهای، آماده بازگشت به روند عادی تولید خودرو در ابتدای ماه آینده میلادی هستند؛ چون آمار ابتلاء بع کویید ۱۹ به شکل قابل توجهی کاهش یافته و از اقدامات پیشگیرانه نیز کاسته می شود.

به گزارش خودروم، کارخانه سایک موتور حدود 80 درصد از ظرفیت تولید خود را به کار گرفته و تا 28 می 2022 بیش از 10 هزار خودرو تولید خواهد کرد.کمپانی IM موتور تولید دو شیفتی محصولات خود را از 27 می آغاز کرده و از اواسط ژوئن به تعهد خود در قبال خریداران عمل خواهد کرد.

تسلا به شکل دو شیف مشغول ساخت خودرو بوده و انتظار می‌رود که ظرفیت گیگافکتوری تسلا در ماه ژوئن به سطح قبل از کویید ۱۹ بازگردد.

برخی از شرکت‌های فعال در بورس خودرو نیز فعالیت خود را از سر گرفته و به آیندۀ بازار اطمینان دارند. برای مثال شرکت Beite Technology شانگهای بدون هیچ مشکلی فعالیت کرده و حجم معاملات آن 20 درصد از میانگین ماه آوریل و می بیشتر شده است.همکاری شرکت بائولونگ (Baolong) به عنوان تولیدکنندۀ سنسورهای خودرو، سیستم پایش بادتایرها و سیستم‌های پیشرفتۀ کمک راننده با خودروسازان بزرگ ادامه دارد و این شرکت فعلا از 80 درصد ظرفیت طبیعی خود استفاده می‌کند.

به گفتۀ یکی از کارمندان بائولونگ،از نظر لجستیکی، سفارشات را می‌توان به طور معمول دریافت کرده و یا تحول داد؛ اما راندمان هنوز کمی کُندتر از زمان قبل از همه‌گیری کرونا است و احتمالاً در ماه ژوئن به حالت عادی بازگردد. به گفته او سیاست‌های دولت و وضعیت کلی بازار بعد از سرگیری تولید محصولات شانگهای، تأثیر فراوانی بر عملکرد تجاری بائولونگ دارد و این شرکت از هیچ تلاشی برای رسیدن به اهداف خود کوتاهی نخواهد کرد.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.