ایران خودرو از کراس اوور ری را رونمایی کرد
منتشر شده در ۰۵ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۲۷

اولین تصویر رسمی از خودرو ریرا، نخستین کراس اوور ایرانی و محصول جدید ایران خودرو منتشر شد. این خودرو به زودی وارد خط تولید ایران خودرو خواهد شد.

به گزارش خودروم (khodrom.ir)، ریرا به عنوان نخستین شاسی بلند ایرانی به زودی وارد خط تولید شرکت ایران خودرو خواهد شد. این خودرو که با الگوبرداری از پژو 2008 طراحی شده است که قرار بود به دنبال توافق برجام و با قیمتی در حدود 90 میلیون تومان روانه بازار شود،‌ اما هم‌اکنون تخمین زده می‌شود که نمونه ایرانی آن حدود 1 میلیارد تومان قیمت داشته باشد.

ظهر امروز شرکت ایران خودرو از کراس اوور جدید خود طی مراسمی با حضور مسئولان رونمایی کرد. لازم به ذکر است که این مراسم توسط رسانه‌ها پوشش داده نشد و در سکوت کامل خبری این رونمایی انجام شده است!

ناگفته نماند که ماه قبل تصاویری از کراس اوور ریرا رسانه‌ای شده بود، اما ظاهرا مدیرعامل جدید ایران خودرو از طرح اولیه استقبال نکرده و از این رو قرار شد تا تیم طراحی در ظاهر این خودرو تغییراتی ایجاد کرده و محصول مدرن‌تری را به خط تولید تحویل دهد. اکنون باید منتظر ماند و دید که نخستین شاسی بلند ساخت داخل چه زمانی وارد بازار خواهد شد.

«ری‌را» ایران خودرو به موتور EF7 پلاس توربوشارژ یا همان TC7 پلاس مجهز شده است. این موتور ۱.۷ لیتری چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ توربوشارژ، قادر به تولید ۱۶۰ اسب بخار قدرت در دور ۵۰۰۰ و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور در دور ۱۶۰۰ تا ۴۵۰۰ است.

این خودرو لوکس‌ترین خودروی ملی محسوب شده و به لطف تجهیزات ایمنی و رفاهی متعددی که برای آن در نظر گرفته شده می‌تواند با خودروهای وارداتی و خودروهای روز دنیا رقابت کند.

«ری‌را»، محصول جدید ایران خودرو که در زبان مازنی به معنای باران و نماد سرسبزی جنگل است، در سایت این شرکت در شهر بابل به تولید خواهد رسید و نام آن تناسب زیادی با محل تولیدش دارد.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.