ام جی مولان با قدرت 204 اسب بخار معرفی شد
با 5 ستاره ایمنی اروپا منتشر شده در ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۰

مولان نام جدیدترین هاچبک الکتریکی کمپانی ام جی بوده و بزودی در اروپا عرضه خواهد شد. مشخصات مولان اخیراً توسط MIIT چین افشاء شد و حالا ام جی رسماً اطلاعات مزبور را تایید کرده و به طور رسمی آن را معرفی کرد. به گفته مهندسان ام جی، به دلیل بدنۀ اسپرت و مرکز ثقل بسیار پایین، شتاب صفر تا 100 مولان 3.8 ثانیه است.

به گزارش خودروم، نام مولان قبل از رونمایی EH32 بوده و به نام MG CyberE هم شناخته می‌شد. ام جی در مراسم رونمایی از مولان، هاچ‌بک تمام الکتریکی خود را به عنوان اولین خودروی جهانی این برند معرفی کرد و به گفتۀ ام جی (MG) امسال در قارۀ اروپا عرضه خواهد شد.

ام جی ابتدا مدل مولان (Mulan) را با نام EH32 ثبت اختراع کرده بود و تعدادی از تصاویر جاسوسی آن در مجارستان منتشر شد و سپس خبرهایی مبنی بر تولید این خودروی الکتریکی در نینگده واقع در فوجیان به بیرون درز کرد. چندی بعد و در اوایل ژوئن، ام جی تصاویر رسمی مدل جدید خود را به اشتراک گذاشت و آن را مولان نامید و ادعا کرد که شتاب صفر تا 100 آن زیر 4 ثانیه خواهد بود. اکنون تنها پس از چند روز از انتشار تصاویر رسمی مولان، MIIT چین مشخصات آن را فاش کرده است.

براساس اطلاعات MIIT، مولان با بهره‌گیری از پلتفرم Nebula کمپانی سایک به تولید رسیده است. ابعاد مولان 1516/1836/4287 میلی‌متر بوده فاصله بین دو محور 2705 میلی‌متر است. مولان 1665 کیلوگرم وزن دارد. ام جی در مولان از باتری‌های سه تایی NMC و ساخته شده توسط Ningde E-CON Power System بهره می‌گیرد. شرکت یادشده یکی از زیر مجموعه‌های شانگهای E-CON Power System بوده و سایک با مشارکت Ningde Jiaocheng SAIC (LP)  حدود 30 درصد از سهام آن را از طریق مشارکت و سرمایه‌گذاری سهام برای ارتقاء صنعت در اختیار دارد.

مولان یک پیشرانۀ الکتریکی تک دارد که توسط UAES ساخته شده است. موتور برروی محور عقب مولان سوار شده و 204 اسب‌بخار قدرت دارد. این عدد قابل توجهی به نظر نمی‌رسد؛ اما احتمالاً در آینده موتورهای قدرتمندتری در مولان استفاده خواهد شد. بنابراین مولان دیفرانسیل عقب بوده و سیستم تعلیق 5 لینکی عقب دارد و شعاع چرخش مولان 5.3 متر خواهد بود.

پلتفرم Nebula برای ساخت خودروهای الکتریکی بسیار عالی بوده و می‌توان با استفاده از آن خودروهایی با فاصله محوری بین 2690 تا 3100 میلی‌متر را ساخت. به لطف پلتفرم مزبور، ام جی مولان 5 ستاره ایمنی از EURO NCAP در اختیار دارد. مرکز ثقل مولان بسیار پایین بوده و تنها 490 میلی‌متر است. نسبت توزیع وزن در مولان 50 به 50 است.

باتری‌های مولان تنها 110 میلی‌متر ضخامت دارند؛ اما امکان استفاده از باتری‌های بزرگ‌تر و به اندازه 137 و 140 میلی‌متر فراهم شده است. عرض و طول باتری مولان به ترتیب 1300 و 1690 میلی‌متر بوده و به دلیل بهره‌گیری از فناوری LSB بسیار فشرده هستند. در این نوع از باتری‌ها، سلول‌ها به شکل افقی قرار گرفته‌اند.

در باتری‌های مولان از فناوری CTP هم استفاده شده و به این ترتیب امکان حفاظت بیشتر از آنها در برابر حرارت زیاد فراهم می‌شود. ام جی مولان دارای دو گزینه به عنوان باتری بوده و ظرفیت 51 و 64 کیلووات ساعت را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. بُرد پیمایشی مولان هم در نسخه‌های گوناگون به ترتیب 400، 500 و 600 کیلومتر با یکبار شارژ است.

ام جی در سال 2021 به بیش از 80 کشور جهان صادرات داشته و 30600 خودرو در بریتانیا و 39025 خودرو در استرالیا فروخته است. ام جی مولان منجر به گسترش فضای تحرک ام جی در بازار اروپا خواهد شد. مولان در بازار چین قیمتی ببیشتر از 30 هزار دلار ندارد و به این ترتیب رقیب سرسخت فولکس‌واگن ID.3 خواهد بود.

دسته بندی ها: تازه ها منتخب
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.