امضا تفاهم‌نامه همکاری استراتژیک میان ایران خودرو و سایپا
منتشر شده در ۱۹ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۲۰
ایران خودرو و سایپا

در مراسمی با امضای هفت تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین شرکت‌های زیرمجموعه ایران خودرو و سایپا، اتحاد استراتژیک دو خودروساز بزرگ کشور کلید خورد.

به گزارش خودروم و به نقل از ایرنا، اهداف اصلی این اتحاد استراتژیک شامل توسعه همکاری‌ها بین دو خودروساز بزرگ یادشده از جمله تولید اقتصادی محصولات و قطعات، توسعه هسته‌های فناوری در ساخت و تامین، مدیریت و بهره‌برداری بهینه و کاهش هزینه‌های تمام شده، ارتقای سطح فناوری‌ها و به اشتراک گذاشتن دستاوردها و همچنین ارتقای عمق ساخت داخل محصولات در راستای کاهش ارزبری است.

در این مراسم، «مهدی خطیبی»‌ مدیرعامل ایران‌خودرو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از اتحاد استراتژیک دو خودروساز، همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله لجستیک، خدمات پس از فروش، خرید، دفاتر خارجی، قوای محرکه و غیره شکل گرفت و امروز هفت تفاهم‌نامه‌ در شرکت‌های زیرمجموعه ایران‌خودرو و سایپا به امضا رسید.

وی گفت: به‌طور قطع گروه ایران‌خودرو داشته‌های خود در زمینه قوای محرکه را با سایپا به اشتراک خواهد گذاشت و اکنون علاوه بر تست و ارزیابی موتور tu۵+ بر روی خودروی شاهین، آماده‌ایم تا یک موتور با حجم ۱۴۰۰ سی سی خود را نیز که تاکنون استفاده نشده در اختیار سایپا قرار دهیم.

خطیبی خاطرنشان‌کرد: هدف از اتحاد استراتژیک، کاهش هزینه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های خالی یکدیگر است که اکنون به نحو احسنت بین دو خودروساز بزرگ کشور در حال شکل گیری است.

همچنین «محمدعلی تیموری» مدیرعامل سایپا در جمع خبرنگاران افزود: با تفاهم‌نامه‌هایی که امروز به امضا رسید، بهبود کیفیت ساخت، افزایش تیراژ و در نتیجه کاهش قیمت‌های تولید خودرو انتظار می‌رود.

وی به ضعف های موتور توربوشارژ استفاده شده در خودروی شاهین اشاره کرد که در هشت ماه گذشته ایرادات و صدای غیرعادی آن برطرف شده است، اما گفت: با این حال مقرر شده شاهین را با موتور tu۵+ ایران‌خودرو تولید کنیم که مراحل تست خود را می‌گذراند.

تیموری به برنامه ابلاغی کاهش سالیانه پنج درصدی مصرف سوخت خودروها از سوی دو خودروساز اشاره کرد و ادامه‌داد: برای نیل به این هدف باید از موتورهایی استفاده شود که ما را به این هدف برساند.

وی خاطرنشان‌کرد: برای تولید خودروی اقتصادی مشترک مد نظر وزارت صمت توسط ایران‌خودرو و سایپا، قوای محرکه جدیدی طراحی و ساخته خواهد شد.

مدیرعامل سایپا با تاکید بر اینکه در اتحاد استراتژیک قرار نیست ادغام سهامداری اتفاق بیفتد، اظهار داشت: ادغام دو شرکت سهامداری که هر یک بیش از ۲ میلیون نفر سهامدار دارند اتفاق نمی‌افتد، بلکه همکاری برای استفاده از ظرفیت‌های موجود و قابلیت‌های یکدیگر که نظیر آن را در جهان بین رنو و نیسان شاهد هستیم اتفاق خواهد افتاد.

دسته بندی ها: تازه ها
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.