آمیکو آسنا 244M توربو معرفی شد
آسنا جدید با گیربکس دستی منتشر شده در ۲۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۱۳
آمیکو آسنا جدید

در ششمین نمایشگاه صنعت حمل و نقل ، لجستیک و صنایع وابسته، شرکت آمیکو از نسخه دنده دستی پیکاپ آسنا رونمایی کرد.

به گزارش خودروم، شرکت آمیکو از نسخه جدید پیکاپ آسنا به نام آسنا 244M توربو در ششمین نمایشگاه صنعت حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته رونمایی کرد. آمیکو از سال 1398 طرحی را به منظور توسعه پیکاپ دو دیفرانسیل آسنا شروع کرد که هدف از آن ارتقاء عملکرد پیکاپ آسنا و عرضه این پیکاپ به همراه یک جعبه دنده دستی بود.

طراحی

آمیکو آسنا جدید

حاصل تلاش آنها را اکنون می‌توان مشاهده کرد و آمیکو با طراحی یک جلو پنجره کرومی و تعبیه لامپ‌های LED در بخش بالایی آنها، تغییر گرافیک چراغ‌های جلو، تغییری جزئی سپر جلو، استفاده از گرافیکی جدید برای چراغ‌های عقب، بروزآوری داشبورد و تغییر برخی از المان‌های موجود در کابین آسنا، ظاهر این پیکاپ دو کابین را تغییر داده است. همچنین ارکونومی صندلی‌ها نسبت به گذشته بهبود یافته است.

مشخصات فنی

آمیکو آسنا جدید

اما مهم‌ترین تغییر و تفاوت پیکاپ آسنا جدید نسبت به نسل قبلی را باید تحول شاخصه‌های فنی آن عنوان کرد در این خودرو از موتور میتسوبیشی با کد 4K22 استفاده شده است. این موتور 4 سیلندر و 16 سوپاپ مجهز فناوری DVVT بوده و از توربوشارز برای رسیدن به قدرت 218 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن متر استفاده می‌کند. قدرت موتور 2,3 لیتری پیکاپ آسنا 244M توربو توسط یک گیربکس دستی 6 سرعته به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود. گیربکس کمکی سه حالته برقی نیز وجود داشته و ترمزها دیسکی هستند. به غیر نکات یادشده، آمیکو برای رفاه حال خریداران، سیستم تهویه مطبوع آسنا را نیز بهینه کرده است.

دیفرانسیل

آمیکو آسنا جدید

پیکاپ آسنا جدید با توجه به تغییرات شرکت آمیکو، به عنوان یک خودروی 2 دیفرانسیل بهبودهایی در بخش تعلیق دریافت کرده و به عنوان مثال سیستم قفل دیفرانسیل از نوع اتوماتیک مکانیکی بوده و نیازی به دخالت راننده ندارد. سیستم تعلیق جلو از نوع جناقی دوبل با کمک فنر تلسکوپی بوده و در عقب نیز از فنرتخت چندلایه با کمک فنر تلسکوپی استفاده می‌شود. فرمان نیز از نوع هیدرولیکی با جک داخلی است.

بدنه

آمیکو آسنا جدید

پیکاپ آسنا 244M توربو خودرویی 4 نفره است. طول، عرض و ارتفاع این خوردو به ترتیب 5,560، 1,840 و 1,840 میلی‌متر بوده و فاصله محوری آن نیز 3,405 میلی‌متر است. رینگ‌ها 17 اینچی هستند و شاسی پیکاپ آسنا جدید از نوع نردبانی با سرشاسی‌های جاذب ضربه است. جرم خالص این خودرو 1,950 کیلوگرم بوده و جرم ناخالص نیز 3,200 کیلوگرم است. حداکثر جرم فنی مجاز بر محور جلو 1,460 کیلوگرم و بر محور عقب نیز 2,000 کیلوگرم اعلام شده است.

ایمنی و مصرف سوخت

آمیکو آسنا جدید

پیکاپ آمیکو آسنا جدید به دو کیسه هوا، سیستم ترمز EBD، ABS، سیستم کنترل پایداری خودرو یا ESP، سیستم کنترل کشش یا TCS و کروز کنترل مجهز است. بنابر اعلام شرکت آمیکو مصرف سوخت پیکاپ آسنا 244M توربو به شکل ترکیبی و به ازای 100 کیلومتر پیمایش 12 لیتر بوده و این رقم در جاده بین 10,5 تا 11 لیتر خواهد بود.

امکانات

آمیکو آسنا 244M توربو

پیکاپ آمیکو آسنا جدید دارای امکاناتی مانند صندلی‌های تمام چرمی، جا لیوانی، صفحه نشانگر کیلومتر فارسی و انگلیسی، کنسول صندلی عقب(زیرآرنجی) تاشو و مجهز به جا لیوانی، صندلی راننده با تنظیمات 6 جهته و صندلی راننده با قابلیت تنظیم در 4 جهت مجهز شده است. همچنین در پیکاپ آسنا 244M توربو شاهد به کارگیری دو عدد محفظه جعبه ابزار در زیر صندلی عقب، ایموبلایزر، دوربین دنده عقب، سنسور دنده عقب، اینورتور برق 12 به 220 ولت به صورت آپشنال، پوشش کفی و دیواره‌های کارگو، جا عینکی سقفی، کامپیوتر سفری، دو عدد جعبه داشبورد با درب آرام بازشو، پورت USB و و پورت تغذیه 12 ولت در کنسول میانی، نویگیشن، سوئیچ کنترل گشتاور پدال کلاچ، مانیواور 9 اینچی ضد رفلکس نور، آینه‌های جانبی برقی، شیشه بالابرهای برقی عقب و جلو، اتولایت، چراغ روشنایی روز، مه شکن عقب و جلو و قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو هستیم.

امکانات آمیکو آسنا 244M توربو چیست؟

دو عدد محفظه جعبه ابزار در زیر صندلی عقب، ایموبلایزر، دوربین دنده عقب، سنسور دنده عقب، اینورتور برق 12 به 220 ولت به صورت آپشنال، پوشش کفی و دیواره‌های کارگو، جا عینکی سقفی، کامپیوتر سفری، دو عدد جعبه داشبورد با درب آرام بازشو، پورت USB و و پورت تغذیه 12 ولت در کنسول میانی، نویگیشن، سوئیچ کنترل گشتاور پدال کلاچ، مانیتور 9 اینچی ضد رفلکس نور، آینه‌های جانبی برقی، شیشه بالابرهای برقی عقب و جلو، اتولایت، چراغ روشنایی روز، مه شکن عقب و جلو و قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو از جمله امکانات این پیکاپ هستند.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.