آمار تولید خودرو در 9 ماهه نخست سال 1401
منتشر شده در ۱۳ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۰
خودرو

بررسی آماری تولید خودرو در کشور نشان دهنده رشد 18 درصدی تولید خودرو در سال 1401 نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته است.

به گزارش خودروم، طبق آمار ارائه شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه، 876 هزار دستگاه خودرو تولید شده که نسبت به آمار تولیدی در مدت مشابه سال گذشته 18 درصد. بیشتر است. طبق آمار ارائه شده از وزارت صمت، در 9 ماهه سال امسال، 876 هزار دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شده است.

از این میزان، بیشترین تولید انجام سهم خودروهای سواری است. در مدت مذکور سال جاری 760 هزار دستگاه  خودرو سواری تولید شده که در مقایسه با تعداد خودروهای سواری در 9 ماهه سال گذشته افزایش 13 درصدی را نشان می‌دهد.

پس از آن بیشترین تیتراژ خودرو، در دسته وانت‌ها، خودروسازان داخلی با افزایش تولید  51 درصدی طی 9 ماهه امسال نسبت به تولید وانت‌ها در مدت مشابه سال گذشته، 89 هزار دستگاه تولید داشتند. تولید خودروهای سنگین (کامیونت، کامیون و کشنده) نیز با افزایش 166درصدی تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته،  23 هزار دستگاه خودروی سنگین تولید کرده‌اند.

بالاترین رشد تولید خودروسازان در حوزه ون‌هاست که  360 درصد بیشتر شده و از 550 دستگاه تولید شده طی ابتدا تا پایان آذر ماه سال گذشته، به 2500 دستگاه ون در مدت مشابه امسال رسیده است. در نهایت تا پایان آذر امسال، 1760 دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس در کشور تولید شده که 49 درصد بیشتر از تولید این خودروها در 9 ماهه 1400 است.

آمار وزارت صمت نشان می‌دهد که در نهمین ماه از سال 1401، قریب به 128 هزار دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شده که بیشترین میزان تولید ماهانه خودرو طی پنج سال اخیر است. این آمار در مقایسه با آبان ماه نیز پنج درصد بیشتر است.

در آذر ماه امسال، حدود 48 هزار و 200 دستگاه خودرو در گروه سایپا تولید شده که بیشترین تعداد تولید خودرو ماهانه طی پنج سال اخیر است که نسبت به آمار تولید در آبان ماه امسال، افزایش سه‌درصدی داشته است. گفتی است که وزارت صمت پس از بالغ بر شش ماه است که گزارش عملکرد صنعتی‌ها و از جمله خودروسازان را منتشر کرده است.

منبع: ایسنا

دسته بندی ها: تازه ها
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.